Google Apps och kalender

Diskussion i 'Hero' startad av Bamse, 22 okt 2009.

1. Bamse

Bamse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dåså, dags för min första lite vettigare post här då.

Jo, jag har ägt en Hero i ungefär tre veckor nu och är hittils mycket nöjd. Jag kör senaste ROM:en från HTC, helt orörd. Vanilla kort och gott.
    Det är ett par saker jag stör mig på, var det ena är wifi och browsern som aldrig verkar funka (berörs inte här :P), lätt seghet i framförallt HTC's program (nej, det berörs inte här heller) och kanske framförallt att använda Google Apps i telefonen.

Jag har 4 olika domäner där google hostar min mail (plus ett exchangekonto för jobbet) och där jag har olika konton för olika aktiviteter. Kalendern i de fyra olika kontona används även de för olika typer av aktiviteter.
    Jag har ännu inte hittat ett sätt att lägga till kalendrar öht som då helst är knutna till de mailkonton jag lägger upp i Sense-mailen. De kalendrar jag får är de vanliga; My Calendar, [det googlekonto jag matade in vid uppstart], Weather, Exchange och Outlook.

Just nu kör jag de Appskalendrarna via webben, men det är minst sagt svårt att få reminders, och det är inte heller särskilt tilltalande att sitta och surfa upp massa pengar, då jobbet fortfarande inte fixat abonnemang med någon slags dataplan, vilket innebär ungefär 10spänn/MB.

Så, hur gör ni? :)

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Om alla kalendrar är från google kan du dela kalendrarna från de andra kontona och lägga till dom i kontot du har kopplat till telefonen. Då borde du få alla kalendrar direkt i telefonen

3. scofie

scofie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    Flera kalendrar

Det fungerar alldeles utmärkt att köra med flera kalendrar om man delar dem till sitt "huvudkonto". Jag ser hos mig min egen kalender, min frus kalender och även mina tre barns kalendrar. Sedan har vi en kalender med födelsedagar etc och den dyker också upp så fint och allt visas med de färger som jag valde att de skulle visas med via webben.

Mycket nice..... Det är många andra som är avundsjuka på att jag har det så bra och dessutom så smidigt... :-)

4. m00ndancer

m00ndancer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Däremot så är kalender appen sådär. Ingen bra överblick.

5. Bamse

Bamse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ofasen ... dela kalendrar hade jag faktiskt inte ens tänkt på.
    Är så van vid arbetssättet med att allt skall vara fint och separerat. >_<

Tack för tipset, testar omgående!