Google apps på jobbet

Diskussion i 'Applikationer' startad av Danqwish, 28 jan 2010.

1. Danqwish

Danqwish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På mitt jobb har de valt att lägga vår mail server hos Google apps. Funkar ju jätte bra och så men jag har ett litet problem.

Mitt telefon synkar med mitt privata Google konto. ([email protected]).
    Jobbet mail gick ju inte lägga in eftersom det har företagets domän. (namn@vårtföretag.se)

Jag kollar jobb mailen genom webbläsaren (http://mail.google.com/a/vårtföretag.se/)

Till frågan då. Finns det någon app som kan hämta mailen där ifrån och ge mig en notification när det kommer mail? Alltså fungera som Gmail appen.

2. firetech

firetech Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Jag kör Google Apps privat och har inga problem med att synka telefonen mot det kontot istället för en vanlig Gmail-adress. Gmail-appen fungerar då mot Google Apps-mailen istället.

Android 2.0 och uppåt har stöd för att synka mot flera Google-konton samtidigt, men då första generationens Androidtelefoner ännu inte fått 2.0 är detta inget alternativ för dig som har en Magic...

Lite beroende på hur ditt jobb valt att sköta inloggningen till Google Apps kan du eventuellt använda IMAP för att synka mailen från jobbet.

3. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag kör också min telefon kopplad till mitt google apps-konto och får den mailen syncad helt utan problem. Men faktum kvarstår ju att man i 1.x endast kan synca mot ett konto, så det är ju upp till dig om du vill köra på jobb-kontot... Vill du ha in båda blir du tvungen att vidarebefordra mail från ena kontot till det andra.

4. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Man kan använda exchange syncning , jag har fått det att fungera på min Hero. Sök på Iphone exhcnage inställningarna på google help

5. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Vanliga GMail har ju pop/imap-åtkomst. Har Google Apps-mailen det också, borde det inte vara värre än att använda vanliga epost-klienten för jobbmailen.

/Mats

6. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

+1

Har fyra olika gmail-konton som plockas in den vägen. Kan dessutom välja vilket konto jag skickar mailen via...

Finns förresten inga som helst problem att använda mailkontot för Apps@domain som huvudkonto för Android heller. Använder mitt privata Gmail-konto för de (få google-tjänster som inte stödjer Apps, ex bookmarks och reader) och min privata Apps-domän för telefonen...
    ...sedan har jag kalendern från det ena kontot till det andra så att jag får en privat kalender och en kalender för jobbet. Dessa kodas då olika. Dessutom kan jag när jag skapar nya händelser välja kalender att lägga dem i.