Google borta som kontakttyp?

Diskussion i 'Allmänt' startad av marsul, 11 maj 2016.

1. marsul

marsul Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC M9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC M9
    När man skapar en ny kontakt i telefonen så frågar den ju vilken kontakttyp man vill lägga till kontakten i. När jag ska välja där så har jag helt plötsligt inte mitt Google konto valbart. Jag kan bara välja SIM, telefon och mitt Exchange konto som jag har via jobbet. Hur kan jag få till så att jag kan välja mitt Google kontot där igen?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Första frågan blir ju då: Har du kvar ditt Google-konto under konton och ser allt bra ut där?

Jag kollade själv på mitt Google-konto nu och det är något strul med synken av Contacts. Den har inte lyckats att synka sedan den 9:e maj.

3. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Kolla inställningari själva telefoniappen och kolla att ditt Google-konto verkligen ligger där. Nprmalt sett gör det ju det, men något kan ha hänt. På mina mobiler ligger över huvud taget inte Exchangekontot med där,så lite konstigt är det att du har det där om du inte aktivt lagt det där.
    (Synkningen av mina kontakter har fungerat precis som den ska under dagen idag, så inget generellt problem där.)

Tillägg: Ser nu att det ser rätt olika ut i olika märken och någon HTC (som du verkar ha) har jag tyvärr inte. Men kolla i vilket fall att ditt Googlekonto ser rätt ut på din mobil.

Last edited: 11 maj 2016
  4. marsul

marsul Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC M9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC M9
    Teknik må vara kul, men det är även en hel del skumt med i bilden också säg :-)

Idag så har mitt exchangekonto och google bytt plats när jag ska spara en kontakt. Och vips så var kalendern tom. Jag kan dock ta emot och skicka mail, så mitt exchange konto fungerar ju på telefonen, men jag kan inte se det under konton och synkronisering.

Jaja, det börjar bli för flummigt för att få till en konkret fråga av det här känner jag. Vi kan väl konstatera att det är något som inte är som det ska med mina konton. Någon som har varit med om liknande eller har tips så mottages dessa gärna, annars få ni ha en bra dag!

5. dAEk

dAEk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan det vara relaterat till att Google nyligen uppdaterade Exchange Services? Själv märkte jag att alla mina befintliga events i jobbkalendern försvann efter uppdateringen och läser man kommentarerna på play store har folk problem med det ena och det andra...

Last edited: 12 maj 2016