Google+ chat i telefon men inte datorn

Diskussion i 'Applikationer' startad av PatricF, 8 maj 2012.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag har haft Google+ sedan betan och märkte igår när min brorsa fixade det att chatten i Android appen för Google+ och chatten på Google+ inte är samma utan två helt olika..

Han skrev till mig på datorn och jag skrev till honom på telefonen men det han skrev kunde jag bara se på min dator och det jag skrev kunde bara han se i telefonen.

Är det verkligen så här eller har vi "konfigurerat" det fel på något sätt?
    Det låter helt jävla idiotiskt att man inte ska kunna chatta med varandra från dator till telefon och vice versa.

Någon mer än jag som har märkt av detta?

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

funkr bra för mig iaf

3. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Riktigt skumt.. Det är Riktigt konstigt, han skapade en Google+ igår och började chatta med mig och det går bara till min dator men inte till telefonen om han själv inte skriver från hans telefon :P

4. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det kan kanske bero på vilken klient som anses "aktiv" av servern? T.ex. om jag nyss använt min vanliga chat-klient på datorn är jag "online" där, men antagligen "away" på telefonen och i webläsaren. Då skickas nya chattar till datorn per automatik eftersom den har högre prioritet.

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

tveksamt... om jag tex sitter och chattar med nån via datorn... låter g++ stå på och drar vidare ut på stan.. startar gtalk på telefonen så kommer hela vår chat-historik upp samt att vi kan fortsätta snacka..

låter som nån udda bugg bara :D

6. Jack Bohlen

Jack Bohlen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Googel talk och messenger som ingår i mobilklienten av g+ är två helt olika chatprogram. Den chat som dyker upp i webläsarversionen av g+ på datorn är google talk.

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nej det är fel.. talk är samma men messenger är den appen du använder när du kör en hangout...

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

eller nej det är inte heller korrekt eg.. messenger är den appen du använder för att skicka meddelanden till personer i dina circles.. det är inte en chat... talk är chatten

9. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Öh...ja? Om du startar gtalk på telefonen får ju den högre prioritet och chatten går därmed dit. Att historiken kommer upp är ju inte så konstigt eftersom allt går genom google:s servrar.

10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag menar att det är helt transparent.. tror inte det har högre prio eftersom du kan vara inkopplad på hur många ställen som helst och ändå få messen precis som i skype eller valfri xmpp... ska testa sen så får vi se ;)

11. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ah okej, i Gtalk ser jag faktiskt det vi skrev på datorn. Men varför är det så här? :P
    Det är ungefär som att Facebook skulle haft en chat för webläsaren och sen för telefoner, alltså helt värdelöst.. Man kan inte fixa på något vis att båda två blir en om ni förstår vad jag menar?

Det kanske börjar bli lite utanför Android nu men borde man inte kunna chatta med sina circles i webläsaren med? Istället för att bjuda in sina vänner med email? Har för mig jag läste det i en "changelog" för Google+ att det hade kommit.

12. wirre

wirre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    652

MINA ENHETER

Det kan inte vara så att du har två Google-konton?

Det kan förvirra mig lite ibland. Jag har Google både på jobb och privat och ibland så börjar folk chatta med min jobbadress och tvärtom...

13. pk_fms

pk_fms Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tycker inte google har skött det här så bra. För mig funkar det också så att om någon skriver till mig i G+ chatten på datorn så kommer meddelandet till G-talk på mobilen. Skriver man från mobil till mobil eller dator till dator så kommer allt till google+.

Vad finns det för anledning att ha två olika chatsystem. varför inte slå ihop båda?