Google Checkout återbetalning?

Diskussion i 'Allmänt' startad av cnord, 24 okt 2011.

1. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

För det första stod det 9,95kr för Dragon Fly full. I själva verket var det 2 CHF vilket är nästan 15kr - vafan är problemet där?

Första 2 gångerna misslyckades installationen, och i mailet jag får angående annulering är att beloppet INTE kan återbetalas? Fick det äntligen installerat, men när jag märkte att över 40 kr dragits från mitt kort ville jag annulera även denna beställning - Google hänvisar till applikationens utvecklare för återbetalning, när de uttryckligen skrivit INGEN återbetalning (OBS att denna text dyker upp först när man betalat).

Det är min första gång med Google Checkout. Fungerar det verkligen såhär dåligt? Det är ju så man funderar på hädelse och skaffa en iPhone - deras AppStore må vara dyr, men den fungerar åtminstone.

2. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Dragits eller reserverats? Om pengarna bara reserverats så skall du få pengarna tillbaka för det första köpet, kan ta ett antal dagar dock.

3. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Första gången man köper på market så reserverar dom en liten summa som man får tillbaka.

Om installationen misslyckades varför hävde du köpet? Och inte bara avinstallerade det i hantera appar?

Sen så kan man bara häva köpet en gång.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det går inte att installera alls.. Har försökt flera gånger och de "reserverar" eller vad du nu vill kalla det varje gång..

5. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tror det löste sig nu, och att beloppet som reserverats (ca 70 kr vid det här laget, för en app som skulle kostar 9,95 kr).

Mitt första intryck av betalapps på Android-market - fel prisinformation (tydligt 9,95kr - de facto över 14 kr)

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Är pengarna bara reserverade så vänta lite. De är inte dragna än utan bara trots allt reserverade.

Utöver det så stämmer det Magnus skrev, eftersom det är första gången du använder Checkout så reserveras en summa för att verifiera kontot. Kanske är den verifikationen som spökar lite och därmed går det ej att fullfölja köpet av appen i fråga. Eller om det nu bara är installationsfel.

Du kan häva köpet om du avinstallerar/häver det inom 15 minuter från köpet. Har du gjort det?

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

En skum uppdatering. Jag tog och köpte spelet bara för att testa prisinformationen och då 9.95 SEK drogs från mitt konto.

Har du registrerat dig att du skulle bo någon annanstans än Sverige på ditt Checkout-konto eller om det nu kan vara SIM-kortet den går på?

8. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nej, svenskt sim och reggad i Sverige. Den drog 2 schweiziska franc, antog att detta var för att Fourpixel studios (de som gör spelet) har sin adress registrerad i Schweiz..

Verkar vara ett vanligt problem då en kompis får alla sina spel visade i Lettiska kronor, redan i rutan där det står "köp".