Får ingetdera att fungera, tilläggas bör kanske att ja bytte OS till windows 7 igår, men htc sync fick jag inte att fungera innan heller. Måste vara att drivrutinerna saknas. I windows 7 får jag ett fel från DPInst.exe vid installation av htc sync och katalogen HTC Drivers i programkatalogen är tom. Kan alltså varken flasha telefonen via ADB-skalet eller med HTC's officiella uppdatering för Nordiska nallar; ingen kontant. Då har jag ändå sett till att avinstallera drivrutiner med USBDeview, och vid nästa inpluggning av telefonen pekat ut drivrutinen för ADB Interface till drivrutinen i SDK\Tools-katalogen. Tillråga på allt så synkar den inte upp mina telefonkontakter till gmail trots att den ska göra detta. Vad som är anmärkningsvärt med Googlesynkningen är att om det ringer någon från ett nummer jag inte har så har jag ett program som via Hitta.se kollar upp och lagrar namn och adress och sparar denna som en kontakt, och dessa synkas? wtf¨
Nu löste sig iallafall googlesynken. jag blev tvungen att ta bort datat ur contacts och contact storage under applications, först då kom det upp i google contacts efter att ha valt import all från SIM med Google som "source"