Jag kan hålla med om att Google ibland går för långt i sin "förenkling", så som när man tog bort en stor del av funktionaliteten i Google Maps genom uppgraderingen till version 7 vilket många har klagat på.
Men jag måste ändå säga att jag hellre hade godtagit väldigt förenklade inställningsmöjligheter vad gäller Drive-uppladdning om det hade gjort så att jag slapp göra massor av pillande i Foldersync när jag köper en ny telefon. Det ska räcka att jag loggar in på mitt Google-konto så fungerar det mesta! Jag som ofta framhäver mitt stora Iphone-hat brukar vara öppen med att jag ändå tycker att Iphone är överlägset på ett område; när det kommer till backup av enheten.
Vore intressant att höra vilka inställningar du gjort beträffande när/var/hur
Synkar du bara Downloads eller även andra appar? Vet att vissa laddar upp t.ex. foton men jag kör hellre på den väg Google "står bakom", nämligen genom G+ Auto Backup.
Något positivt som skett senaste tiden som jag kan nämna är att jag kunnat lyfta ut två "aktiviteter" ur Foldersync; dels använder jag numera Google Play Music för min musik så där finns inbyggd synkronisering nu, dels har G+ Auto Backup numera stöd för lokala mappar så där behöver jag inte använda Foldersync för att flytta screenshots från root/Photos/Screenshots till root/DCIM/Camera som jag gjorde tidigare.
Jaså är det så att Drive inte var en standardapp tidigare? Det visste jag inte, har haft den nedladdad så länge antar jag, hehe. Undrar om det kom i 4.3 eller 4.4?
Last edited: 30 mars 2014