Google Earth funkar inte?

Diskussion i 'ZTE' startad av mikrosajt, 11 maj 2011.

1. mikrosajt

mikrosajt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan inte installera Earth,någon som lyckats? Hittas inte via market app. Via dator säger att enheten inte stöds. Kör "original" Light...

2. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Enligt Market kräver Google Earth Android 2.2 eller högre, och eftersom du skriver att du kör "original" lär väl du ha 2.1

Kör in uppdateringen till 2.2 och sedan Light Roast som finns här i forumet så kanske det funkar bättre...

Edit - sökte med min platta med Light Roast RLS3 och hittade den inte heller...
    Ska testa att ladda ner den till min Desire och göra en backup med Titanium Backup och se om det går att sparka igång den på plattan...

Last edited: 11 maj 2011
  3. mikrosajt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vi Light-ägare kan nog glömma Earth, kräver tydligen Arm7 processor, light har arm6...

4. drutten71

drutten71 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

även om ni skulle lyckas att få in den så går det bara att zooma inåt eftersom det krävs dualtoutch för att zooma ut, det blir ominstallation varje gång ni vill titta på något nytt...

5. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

För att vara petig men samtidigt bidra till att rätt ord används, Light har en ARM11-processor med ARMv6-arkitektur till skillnad från ARM6-familjen (ARMv3) som kom 1992...

Google Earth kräver således en ARMv7-arkitektur. Förvirrande benämningar, jag vet, men man får bättre sökträffar om man vet att ett "v" betyder stor skillnad.

http://en.wikipedia.org/wiki/ARM_architecture

Last edited: 12 maj 2011
  6. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Och jag kan bara konstatera att:

- Nej, den ville inte ens låta sig installeras i Light-en...

- Movin' on to the next subject!

7. mikrosajt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för era svar och rättningar!

Testade även att installera APK-fil som hittades via annat forum, ikon finns där men Earth startas inte. Så jag lägger ner detta nu.. får duga med Maps.

Har även förstått att visa spel har samma krav, ifall någon undrar varför dom inte hittar ett visst spel via Market-app.