Google historik på Samsung Android.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Largeone, 19 apr 2022.

1. Largeone

Largeone Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Har en kort fråga till er som är bra på google konton sökhistorik på Samsung android.
    Finns det några speciella spår i Googles sparade android historik men kan hålla utkik efter om man har misstanke att ngn växlar över till dolda appar.

Någon som även har koll på huruvida
    com.samsung.android.camera i historiken när det kommer i samma minutflöde som com.samsung.android.messenger dyker upp indikerar att man just använt Cameran vid sms konversation.

Sedan samsung.smartcapture hur kan man använda den apk till annat än att bara ta skärmbilder.

Någon som är bra på samsung och google android historik får gärna hojta. Jag har lite huvudbry som jag måste få rätsida på.

Tackar på förhand.

2. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 011

MINA ENHETER

Tror du att någon hackat din telefon, och ser vad du gör?
    I 99,9% av fallen när folk har såna misstankar så är de ogrundade, så jag tror inte du borde oroa dig. Varför skulle någon göra något sådant, som om det överhuvudtaget är möjligt rent tekniskt, i så fall är ytterst avancerat och kräver stora resurser och stort tekniskt kunnande, just mot dig? Det är knappast något en avundsjuk pojk/flickvän kan göra, utan i så fall en statsaktör mot ett värdefullt målobjekt.

3. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 934
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Är väl ganska enkelt och självklart att öppnar du meddelanden så finns valet att kunna bifoga bilder, filer och givetvis en bild tagen med kameran. Därav används t.ex kamera-modulen osv.

Kristy och jnsson gillar detta.
  4. Largeone

Mottagna gillanden:
    1
    Jo exakt så jag med antog att det ligger till.
    Jag har tyvärr det mindre roliga stressen att det verkar som att min sambo enligt Google konto historiken isådantfall skickar rätt mkt bilder på en del omaka tider och utan att det finns ngn historik med bilder i hennes utkorg på sms under samma tidpunkter.
    Man för att inte låta fantasin skena vill jag gräva i det kan vara naturliga tekniska förklaringar.
    Har du ngn kunskap i just smart capture och i vilket syfte man skulle ha nytta av att änvända även den funktionen vid sms konversationer mer än att bara skicka helt vanliga skärmdumpar.

5. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12 856
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Från din telefon?
    Eller håller du på och rotar i din sambos telefon?

6. Largeone

Mottagna gillanden:
    1
    Rotar inte i hennes lur, det är via platta som jag använder dagligen vars Google konto är ihopkoppplat med hennes telefon.

7. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12 856
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Ett helt galet förslag: Prata med henne?

Kristy och Klurre gillar detta.
  8. Largeone

Mottagna gillanden:
    1
    Inget galet förslag, men jag har lyft ämnet kring grunden av situationen där min stress uppkommit om vi säger så och fått tbxs att det finns ingenting att oroa sig över.
    Därav vis olust känsla över att sms och kamera används innefrån badrum kl 01 på natten osv.
    Men jag är vuxen med råge och vi har barn då tänker jag att jag har rätten att även söka lite svar i mina dåliga magkänslor oavsett vad min sambo säger I ämnet.

9. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

Om det gått såhär långt att du söker hjälp på internet för att kunna snoka i din sambos telefon så har ni ju betydligt större problem i erat förhållande än vad du vill erkänna.

Tycker din energi och tid är bättre placerad på att sätta dig ner och prata med din sambo ordenligt och grundligt där du förklarar hur du känner och din magkänsla. Kan det vara så att ni kommit i en svacka i erat förhållande och därmed visar mindre intresse för varandra och därför tolkar du det som att sambon inte är längre intresserad och hjärnan spinner vidare och tänker att enda anledningen till det måste vara att sambon gör nåt vid sidan om.
    Jag har ju ingen aning men tänker högt så att säga. Oavsett så önskar jag dig lycka till med detta! Hoppas det löser sig!

10. Largeone

Mottagna gillanden:
    1
    Tackar för input, jo det du skriver är självklart sant och kanske i mångt och mkt därför jag lyfte frågan här dvs för att utreda se om det eventuellt ligger till som du säger dvs mer normala och kanske mindre problematiska orsaker. Man vill ju undvika paranoid fällan.
    Tack för givande svar.

11. N6290

Mottagna gillanden:
    2 011

MINA ENHETER

Ett av svaren du fick ovanför, från chraist, verkar du ha läst fel. Han skrev att det räcker att öppna sms-appen för att kamera-appen ska kunna bli indirekt aktiverad, då kameran är integrerad i vissa vyer i sms-appen. Det innebär alltså inte att något foto behöver ha tagits och skickats även om kameran finns med i listan, såvitt jag tolkade det. Det räcker att man öppnat sms-appen. Sen är jag osäker på hur det fungerar, men sms-appen genomför en synkronisering med jämna mellanrum med RCS-tjänster, ibland får jag en notis om att den synkar på det sättet, även om inget meddelande skickas eller tas emot. Om det sker en sådan automatisk synkning på natten så kanske det dyker upp i listan att sms-appen används? Jag vet inte.

Det kan ju vara så enkelt att din sambo har svårt att sova, och därför öppnar sms-appen och läser igenom lite gamla roliga meddelanden, och att hon inte alls kommunicerar med någon? De flesta föredrar att sova på natten, jag skulle inte offra nattsömn för att vara hemligt otrogen. I så fall skulle jag skriva med den personen på dagtid, typ på jobbet, men absolut inte offra sömn för det.

Du skriver att det saknas utgående meddelanden vid samma klockslag. Det tolkar jag som att du haft tillgång till hennes sms åtminstone vid något tillfälle. Om man nu ska ha hemlig nattliga konversationer med någon som ens sambo absolut inte får känna till, så är det en ganska dum lösning att skicka vanliga sms. När som helst kan det ju trilla in ett svar som hon inte hinner radera. Uppenbarligen har du kunnat se meddelanden, vilket hon borde inse är en risk. Då tänker jag att man väljer en annan konversationslösning, där man är garanterad att ens sambo inte kommer se något, typ skapar en profil i valfri chattlösning, finns ju Whatsapp, Viber, Kik, Snapchat och massa andra.
    De tecken du räknar upp tycker jag inte alls talar för att hon gör något skumt. Snarare tvärtom. Låter främst som att du bygger hjärnspöken. Vi har nog alla varit där, det är en jobbig sits, men jag ser inga tecken på att hon gör något oärligt baserat på informationen du delgett oss.

Att din sambo är inloggad på plattan med sitt eget konto, så att du har full tillgång till hennes konto, visar ju att hon tycks lita på dig. Själv skulle jag aldrig låta någon annan vara inloggad på mitt konto på motsvarande sätt, familjemedlem eller inte. Om hon var otrogen så borde hon nog tänka till lite mer och inte låta dig ha tillgång till hennes konto.

Kristy gillar detta.
  12. Largeone

Mottagna gillanden:
    1
    Tackar så mkt för svar. Håller med om det du skriver dels är det ingen skön plats att befinna sig på samtidigt som det öppnar upp för en del paranoia.
    Jätte bra input av dig angående camera funktionerna i sökhistoriken.
    Även jag förstår att kommunikation kommer förmodligen utgå via appar osv som är dolda vilka är omöjliga att få insikt om.
    Eftersom du verkar sitta på en del kunskap så slänger jag ut frågan till dig huruvida google historiken inte visar ny aktivitet på sms appen vid ett klockslag om man öppnat upp appen på skrivbordet ett par timmar tidigare.
    Frågar eftersom jag själv vet att två olika sms kommunikationer pågick på min sambos mobil vid ett klockslag, men enligt Google historiken användes sms funktionen enbart 1,5 timme tidigare?

13. Largeone

Mottagna gillanden:
    1
    För att komma vidare i tråden så kommer här ett tillägg.
    Om det på inställningarna ljud och vibrationer på androiden finns inställda ringsignaler och sms aviserings signaler på både SIM 1 och SIM 2 indikerar det då att det de facto funnits ett Simkort 2 installerat i telefonen under en tidpunkt även om inte SIM kort 2 är i telefonen i nuläget?
    Luren vi pratar om är en Galaxy 9.
    På min egen S21a får jag bara upp SIM 1 på samma inställningar och jag har aldrig haft mer en ett SIM kort.
    Tacksam för svar.

14. Largeone

Mottagna gillanden:
    1
    Tjena behöver lite hjälp av någon som är hemma på sökhistoriken på när man är inloggad via Google kontot på sina enheter.
    Min första första fråga är om tidsangivelser som anges för aktiviteten i historiken brukar dom vara korrekta enligt er erfarenhet eller kan det diffa rätt mkt ?

Om man öppnar sin sms applikation låt säga kl 19 men sedan låter den ligga öppen bland övriga fönster på android mobilen utan att stänga ned applikationen och sedan drar ett sms vid 21 blir tidsangivelser för aktiviteten 19 eller 21 då eller bör båda komma upp som aktiviteter i android historiken.

Om aktivitet som medelanden via sms tjänster sker vid ett klockslag men inte finns med i historiken är det en indikation på att aktiviteten har gjort med hjälp av dold 3e parts applikation?

Om någon har ngn input så är jag tacksam.

15. Klurre

Klurre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    854

MINA ENHETER

Har du inte en tråd redan i samma ämne? Varför starta en ny?

16. Largeone

Mottagna gillanden:
    1
    Har ämne som berör samma spektrum men är här mera intresserad av specifikt bara hur google sök historiken fungerar eller inte fungerar.

17. Klurre

Klurre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    854

MINA ENHETER

Googla lite. Finns hur mycket som helst i det ämnet som Google själva svarar

18. Largeone

Mottagna gillanden:
    1
    Jo jag vet har gått den vägen också.
    Dock verkar det inte helt lätt att bena ut dom detaljer jag efterfrågar.
    Mvh L.

Klurre gillar detta.
  19. N6290

Mottagna gillanden:
    2 011

MINA ENHETER

Den här paranoian har ju gått till överdrift, det är nog dags att du själv inser det.
    "Dold tredjepartsapplikation", vad är det ens? Har din sambo den tekniska förmågan att dölja sina spår på det sättet du verkar tro?

Inga av de omständigheter du angett anser jag tyder på att hon skulle vara otrogen, snarare tvärtom. Hon verkar dessutom lita på dig på ett sätt som inte alls verkar ömsesidigt.

Ramboline och Klurre gillar detta.