Ett av svaren du fick ovanför, från chraist, verkar du ha läst fel. Han skrev att det räcker att öppna sms-appen för att kamera-appen ska kunna bli indirekt aktiverad, då kameran är integrerad i vissa vyer i sms-appen. Det innebär alltså inte att något foto behöver ha tagits och skickats även om kameran finns med i listan, såvitt jag tolkade det. Det räcker att man öppnat sms-appen. Sen är jag osäker på hur det fungerar, men sms-appen genomför en synkronisering med jämna mellanrum med RCS-tjänster, ibland får jag en notis om att den synkar på det sättet, även om inget meddelande skickas eller tas emot. Om det sker en sådan automatisk synkning på natten så kanske det dyker upp i listan att sms-appen används? Jag vet inte.
Det kan ju vara så enkelt att din sambo har svårt att sova, och därför öppnar sms-appen och läser igenom lite gamla roliga meddelanden, och att hon inte alls kommunicerar med någon? De flesta föredrar att sova på natten, jag skulle inte offra nattsömn för att vara hemligt otrogen. I så fall skulle jag skriva med den personen på dagtid, typ på jobbet, men absolut inte offra sömn för det.
Du skriver att det saknas utgående meddelanden vid samma klockslag. Det tolkar jag som att du haft tillgång till hennes sms åtminstone vid något tillfälle. Om man nu ska ha hemlig nattliga konversationer med någon som ens sambo absolut inte får känna till, så är det en ganska dum lösning att skicka vanliga sms. När som helst kan det ju trilla in ett svar som hon inte hinner radera. Uppenbarligen har du kunnat se meddelanden, vilket hon borde inse är en risk. Då tänker jag att man väljer en annan konversationslösning, där man är garanterad att ens sambo inte kommer se något, typ skapar en profil i valfri chattlösning, finns ju Whatsapp, Viber, Kik, Snapchat och massa andra.
De tecken du räknar upp tycker jag inte alls talar för att hon gör något skumt. Snarare tvärtom. Låter främst som att du bygger hjärnspöken. Vi har nog alla varit där, det är en jobbig sits, men jag ser inga tecken på att hon gör något oärligt baserat på informationen du delgett oss.
Att din sambo är inloggad på plattan med sitt eget konto, så att du har full tillgång till hennes konto, visar ju att hon tycks lita på dig. Själv skulle jag aldrig låta någon annan vara inloggad på mitt konto på motsvarande sätt, familjemedlem eller inte. Om hon var otrogen så borde hon nog tänka till lite mer och inte låta dig ha tillgång till hennes konto.
Click to expand...