Google Instant till Android 2.2

Diskussion i 'Allmänt' startad av exore, 5 nov 2010.

1. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Google Instant är nu tillgängligt på Android 2.2 och IOS, men dock endast i USA än så länge. Här är en demovideo.

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/R-_HxR5QFn8?fs=1&amp;hl=en_US&amp;hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/R-_HxR5QFn8?fs=1&amp;hl=en_US&amp;hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

Rätt cool men det känns inte speciellt användbart på en mobiltelefon.

2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag tycker snarare att det ser väldigt vettigt ut på en mobiltelefon eftersom det är där du oftare vinner på att inte behöva skriva lika mycket. På datorer kan man ju skriva snabbare och mer korrekt.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 634
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Är väl inte så där extrem skillnad mot autocomplete man har idag

Skillnaden är att google gör sökningen medan du skriver, idag gör den bara sökförslag medan du skriver.

4. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Problemet som jag ser det är att du bara ser första resultaten vilket ofta inte hjälper allt för mycket om du inte söker på "aftonbladet" för att komma till aftonbladet. Och då tycker jag det känns lättare att skriva klart hela söktermen istället för att kolla om resulterande sökningar har gett bättre träffar. Men det kan hhelt klart vara bra som fingervisare för resultaten.