Google introducerar kopieringsskydd till Android

Discussion in 'Allmänt' started by Dubbelpipa, Jul 29, 2010.

1. Dubbelpipa

Dubbelpipa Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

http://planetmobile.idg.se/2.14476/...oid?utm_source=webb&utm_medium=nyhets_puff_pm

Har det här någon inverkan på om man försöker vara ärlig och köper program typ med Market Access ?

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Jadu.. Det kan ju vara bra om möjligheten att sälja apps finns till att börja med..

Flyttar till Allmänt.

3. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bra initiativ av Google, allt som stöder utvecklarna gynnar alla som sitter med en Androidmobil i handen.

Förhoppningsvis går det då inte längre att köpa en app och göra en backup på den för att sedan kräva refund strax innan man återinstallerar sin backup.

Håller med OliverG, tycker att Google har gjort så många rejäla snedsteg just med appförsäljningen. Det som är mest frustrerande är att Google inte erbjuder några svar öht ang. detta. Man rent utsagt skiter i både utvecklare och användare som frågar.
    Det enda jag sett som kan liknas vid ett uttalande är en Google anställd som i Android Help Forum säger att användaren får tjata på sin operatör att ansluta sig till OHA, vilket är ett riktigt värdelöst svar.

4. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Google har förmodligen någon anledning till att inte införa betalapps men vilken anledning det nu kan vara så är den inte bra nog. Betalapps borde verkligen finnas i alla länder där android finns. Både utvecklare och användare förlorar mycket på att inte kunna köpa apps.

Jag skulle ändå aldrig välja någon annat än android då man tappar så mycket valfrihet.

Google är ju ganska kända för att kalla saker för beta så att de inte behöver ge någon support.

5. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Men det sägs ju även att Google håller på att göra om Market rätt rejält. Även för användarna. Så det är då kanske betalapps släpps loss riktigt? Samt att det här skyddet också införs i samma veva?