Google Kalender och synkning

Diskussion i 'Allmänt' startad av Runzie, 19 februari 2010.

1. Runzie

Runzie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena,

Har precis skaffat mig en Nexus One, hade tidigare en HTC Touch HD. Vilken skillnad på telefon och telefon. :) Microsoft har verkligen hamnat på efterkälken nu.

Hur som helst, jag har naturligtvis börjat använda Google Calendar ganska flitigt och har olika kalendrar där som jag prenumererar på. En av dessa är Manchester Uniteds matcher, dessa syns i kalendern när jag tittar i datorn. Tyvärr så synkas de inte till min telefon.

Vet någon varför? Är det någon inställning jag missat? Här även en kalender gjord för MFFs matcher och det funkar utan problem.

Tacksam för svar. :)

2. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kalendern > Menyknapp > Mer > Mina kalendrar
    Där ställer du in vilka som ska visas iaf. De som finns att välja på ska vara de som är kopplade till kalendern som hör ihop med det Google-kontot som du kopplat mobilen till.

3. Runzie

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, den finns inte med där. Finns två av tre tillgängliga, den finns dock med i Google Calendar på datorn.

Dessutom visar den ett av namnen helt fel.

4. Runzie

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror jag har hittat vad som är fel.

Det verkar som att telefonen inte synkar kalendrar som bara har en HTML-adress eller vad man ska kalla det. Provade även att lägga till Barcelonas matcher och de visas heller inte, då hade den endast en HTML-adress.

Hittade en iCal-kalender med Uniteds matcher som jag importerade och nu syns de i telefonen.