Google kalender, olika färger i telefonen?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av ErOx, 19 aug 2010.

1. ErOx

ErOx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjena!
    Det är som så att jag har ett gäng kalendrar (för olika ändamål osv) på google. Och dom olika kalendrarna har olika färger där så dom är lätta att urskilja osv.

Grejen e den sen att när jag kopplar ihop det med kalendern i min Desire (HTC:s egna kalender använder jag). Så markeras ju alla händelser osv med en grå pil uppe i högra hörnet på aktuell dag (hoppas ni e med såhär långt).

Jag hade velat att dom pilarna hade olika färger beroende på vilke kalender dom kommer ifrån, går det att fixa?

Är jobbigt att leta upp tex läkarbesökstider osv när det är pilar på varje dag eftersom jag har skrivit in mina arbetstider.

Någon som har en lösning på mitt problem, jag har testat andra kalendrar från market osv men inte hittat någon som är lika överskådlig som HTC:s egna (bort sett från att det är samma färg på alla pilar då).

//ErOx

2. asperon

asperon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Smooth Calendar, som är en widget jag skrivit, har stöd för att visa kalender färgen bredvid varje händelse, vet inte om det kan lösa ditt problem?

3. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jorte (säger jag). Den visar dels färgen från kalendern och så visar den ju även början av texten för varje händelse (max 3 händelser får plats i månadsvyn dock). Sen visar den ju även veckonummer.

4. ErOx

ErOx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nja, inte riktigt.
    Jag vill kunna se en månad åt gången ist för bara en dag.

Jo, jag har testat Jorte.
    Och den funkar, men jag tycker den är ful som stryk. Går det att ladda ner skins eller liknande till den?

Finns det ingen som ser ut precis som HTC:s egna, fast med olika färger på pilarna beroende av vilken kalender händelsen är hämtad, hade varit så smidigt då jag gillar den :)

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Calendar pad är min favorit även om man knappast kan kalla den för vacker.

Inga pilar på dagarna utan du ser i klartext vad du har inbokat. Färgerna följer med från Google. Har inte hittat nått som ger bättre överblick.