Google kalender synkar inte längre till mina lurar

Diskussion i 'Allmänt' startad av Powerponken, 12 mar 2015.

1. Powerponken

Powerponken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Har en Cubot GT88 och en Lenovo S750 med 4.2.1 och 4.2.2 där jag har kalender som synkar mot mitt Google-konto. Det har fungerat fläckfritt i månader tills nu i måndags då jag märkte att mina möten skrivna i kalendern på nån av telefonerna försvann av sig själva efter en stund och inte uppdaterade så det syntes i den andra lurens kalender. Undersökte och såg att det inte uppdaterades i kalendern i datorns browser heller.

Sammanfattning:

- Möten inskrivna i kalendern via datorn uppdateras i båda lurarna
    - Möten inskrivna i vilken som helst av lurarna uppdateras inte nånstans och försvinner som sagt av sig själva efter en stund också i luren där det skrevs in.
    - Möten inskrivna sen tidigare går att ändra i luren och få uppdaterade i datorns browser och i den andra lurens kalender

Har provat att ta bort Google-kontot från luren och sen lägga dit det men det fungerar ändå inte. Rensat appdatan i kalender-apparna men det fungerar inte heller.

Eftersom det här uppträder i två skilda telefoner som inte uppdaterats nyligen så misstänker jag att det är något med Google som spökar och inte mina telefoner.

Någon fler som fått samma konstigheter och kanske har nån lösning eller mer information?

Mvh
    Kalle

2. Per of Botnia

Per of Botnia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej Kalle! Har samma problem med en HTC Dezire Z. Det går inta att lägga in något i kalendern från mobilen...?... medelandet försvinner från telefonen när det synkas mot Google! Det går däremot perfekt från datorn till mobilen, och det går att radera en notering från mobilen, men alltså inte att lägga till en ny notering. Tror som du att det har något med Google att göra men hittar inga lösningar eller information på nätet....?!
    /Per

3. Powerponken

Powerponken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Per!

Exakt vad jag har haft sen i måndags - kan ju ha varit längre men märkte det först då när jag lade in ett möte.....som försvann. Provade en hel del tips från andra som haft uppdateringsproblem med kalendern men av deras beskrivning såg jag att det inte riktigt liknade mitt problem.

Eftersom det inte var så många minuter sedan du skrev så är du fortfarande drabbad av det problemet antar jag. Min uppdatering började fungera i eftermiddags. Jag har inte hållit på nåt mer sen igår med rensande och ta bort och lägga till Google-kontot så det har "lagat" sig själv och nu fungerar det som tidigare och i bägge lurarna. Har testat upp och ned och fram och tillbaka så det är helt funkis. Är nog bara att vänta och se som doktorn brukar säga när man är dit;-). Verkar ju som troligast att det verkligen VAR Google som spökade eftersom det började fungera självmant.

Mvh
    Kalle

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag hade problem med kalendern för någon vecka sedan. Jag bestämde mig för att flytta hela kalendern från mitt ena Googlekonto till mitt andra så jag exporterade alla kalendrar på det ena och importerade dem på det andra via webbläsaren på datorn. Importen gick bra och alla kalendrar visades med alla events. Efter en stund uppdaterade jag sidan och då var alla event i två av kalendrarna borta. Själva kalendrarna fanns kvar, men helt utan events. Upprepade proceduren några gånger och varje gång försvann alla event i just de två kalendrarna, oavsett vilka namn jag gav kalendrarna.

Det slutade med att jag delade kalendern på mitt första konto med mitt andra istället för att importera den. Nu imorse tog jag bort mitt ursprunliga konto från delningen och än så länge funkar det, men man blir ju lite orolig när event bara försvinner. Hädanefter blir det regelbunda exporter av kalendrarna.

Så enligt mig verkar det rimligt att Google hade problem.

5. Per of Botnia

Per of Botnia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej Kalle (och andra) !
    Något fel hos Google har det varit i veckan (.!.), för nu fungerar mina kalendrar också och jag har inte gjort några ominstallationer eller så. Lite "creepy":scared: när sådant här slutar att fungera utan anledning.. speciellt om man delar kalendrar med andra! Har ett svagt minne att IDG eller något nyhetsbrev skrev om något serverproblem hos Google i veckan men jag kan inte hitta det...?!
    Nu funkar det för mig i alla fall!

Trevlig helg i vårvärmen!
    Per :cool: