Google kalender tappar events

Diskussion i 'Off Topic' startad av Tordan, 19 jul 2011.

1. Tordan

Tordan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan, skriver lite här mest för att avreagera mig men även för att höra om någon har info rörande detta.

Frugan har en HTC Hero. Hon är ingen van användare men klarar av att använda Google-kalendern i telefonen och på datorn. Hon använder den primärt till att lägga in när hon bokas upp för guideuppdrag. Hon jobbar mest med datorn, d.v.s. använder telefonens kalender för att att snabbt kunna svara om hon kan ta nya uppdrag.
    Förra veckan upptäckte hon att olika poster (events) helt sonika har försvunnit vilket gör det minst sagt svårt att fakturera sina kunder. Hon har hela tiden uppdaterat kalendereventsen om uppdrag dragit ut på tiden mm. Inte långt från tårar har hon fått sitta och gå genom mail för att reda ut när hon haft uppdrag.
    När jag försöker nå Googles kundtjänst så inser jag snabbt att de inte har någon i traditionell form, åtminstone för oss vanliga användare som inte är betalande kunder hos Google. I deras användarforum hittar jag en tråd som behandlar just detta problem, men interaktionen med Google begränsas till att de lagt upp ett "formulär" med frågor man skall besvara. De ger ingen som helst feedback. Återigen verkar det som att betalande kunder åtnjuter en traditionell kundservice. Jag vill kunna ställa en direkt fråga till Google, inte användarkollektivet, huruvida de har någon form av loggar som kan indikera vad som orsakat att ett antal events försvunnit. Frugan har åtminstone sån koll att hon inte slumpmässigt raderar poster manuellt. Jag misstänker antingen något fel på serversidan alternativt om någon app har för sig något konstigt, inte för att hon använder appar utöver de som medföljer telefonen som standard.
    Jag kan tyvärr inte med gott samvete övertyga min fru att hon bör fortsätta använda sin smartphone som stöd för sin verksamhet när det inte ens går att föra en dialog med Google. Vad säger att detta inte skulle upprepas även om hon skulle betala pengar som Business-kund? Det enda jag kan tänka mig för att komma vidare är att på något sätt kontakta en säljare för att som potentiell kund kräva svar på hur detta uppstått, hur det kan lösas (återställa events), och vilka garantier man har att det inte händer igen.