Google Keep extension - flytande antekningar

Diskussion i 'Applikationer' startad av Olb, 26 jun 2013.

1. Olb

Olb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Goder dagens forumbesökare,

Jag har precis släppt min första app på play store och söker nu feedback från användare (och förhoppningsvis finner ni även att appen fyller en funktion).

Appen placerar flytande stickynotes på skärmen liknande facebooks chat heads. Notesen hämtas från google keep så den appen är ett förkrav.

Länk : https://play.google.com/store/apps/...xLDEsInNlLm9sYXBldGVyc3Nvbi5zdGlja3lmbG9hdCJd

Tack på förhand

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Det ser intressant ut, men skulle du inte kunna göra så man bara kan använda appen som en vanlig widget också? Jag skulle också tycka att det vore bra om anteckningen som flyter omkring/widgeten antingen har samma färg som anteckningen i Keep, eller att färgen går att ändra.

3. cola

cola Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Har testat den nu och den är intressant.
    Men, jag tycker det var jobbigt att den verkligen var över allt, dock så ser jag en poäng i att den kan vara över andra appar :).
    Jag tycker det skulle gå att minimera och återställa, vilt spånande man kan tänka sig att man drar den åt sidan på skärmen och då förminskas den och blir en lite plupp i kanten som man sedan kan använda för att dra fram anteckningen igen.

4. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Trevlig app och bra idé.

En kul sidoeffekt av delningsfunktionen är att det inte bara fungerar med Google Keep utan även alla andra appar där man delar text.

Ett problem jag kände var att anteckningen hamnar i vägen för det jag håller på med. Det är väl själva idén iofs så att man inte glömmer bort vad man vill komma ihåg.
    Går det att få anteckningen att fastna på en hemskärm så att den inte följer med när jag skrollar i sidled?

Några förslag:
    -När jag uppdaterar min note i Keep så vill jag att den flytande anteckningen ska ändras. Kräver att du använder ett API mot Keep som (vad jag vet) inte existerar ännu.
    -Flera flytande anteckningar. En är lite för begränsat.
    -När jag klickar på anteckningen så vill jag hamna i Keep för att kunna ändra eller se detaljer.
    -Notifikationen behöver bli större. Om jag har en lång text så syns inte hela texten.
    -När jag klickar på notifikationen så vill jag hamna i Keep.

Last edited: 3 jul 2013