Google Kid's Space på Lenovo M10?

Diskussion i 'Lenovo' startad av westis, 30 nov 2021.

1. westis

westis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vi har skaffat en Lenovo M10 FHD Plus och en Lenovo M10 till barnen, båda är 2nd generation. Vad jag har förstått ska Google Kid's Space finnas på dessa?

När jag installerar enheten får jag inget alternativ att välja att mitt barn använder enheten. Istället anger jag barnets konto, som sedan tidigare via annan enhet är kopplat till Family Link.

Inte heller när jag gått igenom installationen finns det någon ikon för Google Kid's Space på skrivbordet. Detta gäller båda enheterna.

Vad kan jag ha gjort för fel?

För övrigt, i ett försök att göra om installationen på den ena enheten gjorde jag hard reset. Men sedan måste jag logga in på konto som tidigare använts på enheten, vilket är underligt när jag ville börja om från början. I vilket fall fick jag inte heller då möjlighet att välja "Mitt barn", även om jag sedan anger barnets Google-konto för att slutföra installationen.

Tacksamt för vägledning. Det är verkligen inte särskilt enkelt och smidigt med föräldrakontroll på Android...

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 921
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fanns någon systemuppdatering tillgänglig?

Jag har en Lenovo Tab P12 Pro och på den omnämndes Kids Space under den inledande konfigurationsfasen, och det finns en ikon på hemskärmen. Inte testat aktivera funktionen, men det borde se likadant ut hos dig när det är tillgängligt