Google Maps 4,72 MB uppdatering men ingen Navigation?

Discussion in 'Allmänt' started by Fractalogic, Oct 8, 2010.

1. Fractalogic

Fractalogic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja!

Jo, jag fick ett meddelande om att det ska finnas en ny uppdatering tillgänglig för Google Maps. Detta var den 10 september i år.

Jag gick in på Android Market och där kunde jag se att det fanns en uppdatering. Jag track på den för att se vad det var för nåt. I beskrivningen kunde jag läsa något om Google Maps Navigation, att ny version har kommit eller vad det var. Jag har för mig att det rent av stod "nu finns Google Maps Navigation tillgängligt för ditt område" eller något i den stilen.

Jag tyckte det verkade intressant så jag installerade den. Men inte fan fungerar Google Maps Navigation bara för det! Jag har allokerat 4,72 MB helt i onödan och min telefon (HTC Desire A8181) har redan börjat tjata på att det är ont om ledigt utrymme (är känd för att ha litet internt minne).

Är det någon mer här som har installerat den uppdateringen? Någon som har sett samma text i beskrivningen som jag?

Jag vet att Google har lanserat Google Maps Navigation i ett flertal länder i Europa i år, bl.a. i Danmark men de har valt att utesluta Sverige. Varför då? Och varför fan skriver de i beskrivningen att det ska fungera i "mitt område" när det uppenbarligen inte gör det? Varför ljuger de?

När ska Google lansera Google Maps Navigation i Sverige så att vi får ett slut och kan sätta en punkt på det här? Jag börjar bli trött på hela diskussionen om det.

Jag vill inte ha det längre, jag vill bara se att de har satt en punkt på det så att vi alla kan gå vidare och fokusera på andra intressanta produkter och tjänster från Google.

Det är bra mycket konstigt att de uteslöt Sverige från den senaste utrullningen.

2. Broderbluff

Broderbluff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

De 4.72mb tar inte någon extra plats då du uppdaterar den maps versionen som redan ligger i telefonen. Och jag tror med största sannolikhet att du läste fel i changeloggen.

3. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

4. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är helt omöjligt att förutsäga när Google lanserar något över huvud taget, de verkar ha som policy att aldrig avslöja några datum eller att publicera några roadmaps. Precis som i fallet Market lär det komma som en blixt från ovan.

Nu har Google-bilarna snurrat runt i Sverige de senaste månaderna, så förhoppningsvis dröjer det inte så länge till. Jag tror även att Danmark redan fått tillgång till tjänsten.

5. Broderbluff

Broderbluff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

I Danmark funkade navigation redan i Augusti och google bilarna såg jag i skåne förra veckan så det bör hända något rätt snart ;)

6. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Google-bilarna kör väl bara runt och fotar för street view?

7. nihplod

nihplod Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

maps-brut fungerar fint med navigation i sverige, jag använder det själv och tills vidare så håller jag mig kvar till det tills vanliga maps fungerar med navigering :)

8. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror att anledningen till att vi inte har navigation från Google är för att dom inte har köpt licensrättigheter från TeleAtlas.