Google maps fungerar inte.

Diskussion i 'Allmänt' startad av metro, 11 aug 2010.

1. metro

metro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej.
    Köpte en Sony Ericsson X10 igår. Började givetvis och slänga in lite nödvändiga appar via Market. Fungerade utan problem.

Men när jag sedan skulle uppdatera och Google Maps uppstod problemet. Går bra att hämta och installera. Men när jag tar öppna får jag följande meddelande: "Tyvärr! Processen com.android.vending för programmet Market stoppades oväntat. Försök igen."

Har provat följande: Installerat om uppdateringen. Tömt market cache. Tagit ut batteriet och låtit det ligga 1min. Vad ska jag ta mig till här näst? Bör tilläggas att jag precis kört en återställning och uppdatering via Sony Ericssons program.

Tack på förhand, ny androidägare :)

EDIT: En polare med X10 har exakt samma problem. Verkar som Google maps inte är kompatibel ännu? :(

Last edited: 11 aug 2010
  2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Testa att avinstallera uppgraderingen av appen. Först då funkar det på min Liquid. Det skumma är att det fungerar på andras Liquids med samma ROM. Men jag kör med det lite äldre Maps.

3. metro

metro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det går ju att starta men jag vill ju ha senaste uppdateringen, nu kan man ju inte söka efter addresser eller något, kan bara zooma in på olika platser. värdelöst.