Har uppdaterat till sense nu på min Magic och det funkar klockrent. Förutom Google Maps som är helt off på min position och laggar en hel del. Någon som vet hur man ska fixa detta?
Har faktiskt upplevt samma problem nu efter uppdatering, helt plötsligt under navigation så trodde den att jag var i frankrike (kontra blekinge)...mycket irriterande. Fick använda tjejens Hero istället.
Har ni 32b med Vodafone tyck? I så fal hur fick ni ner romen? laddade ni den från http://www.htc.com/de/SupportDownload.aspx?p_id=267&cat=2&dl_id=875 Jag har en 32b vodafone från Tyskland men kan inte ladda ner denna! Tack Dennis
Jag har också uppdaterat till Sense, och när jag söker min position så hamnar jag helt fel hela tiden, tex. 500 meter i bland och 50 meter ibland, sen ändras inte min position när jag kör utan pricken står stilla??
Om du ser en blå ring runt din postition betyder det att du inte har bra nog GPS synk. Då plockar telefonen din position via radiomaster. Triangulering.
Det är lite lustigt för innan så funkade det perfekt (innan Sense), nu står den och blinkar blått med vit ring runt och gps symbolen kommer inte upp, förmodligen en inställning någonstans förmodar jag..
Nu kom jag på att jag inte hade aktiverat gps:en i inställningar utan bara via trådlöst, nu funkar det igen..