Google Maps. Problem med kartvyn sedan uppdatering?

Discussion in 'Frågor och support' started by MasseBanan, Dec 11, 2011.

1. MasseBanan

MasseBanan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag jobbar inom Taxi och använder mig av Google Maps i mobilen dagligen för att hasa mig fram till kunderna och Maps har varit helt perfekt då jag kunnat se byggnader och annat här i Umeå på den vanliga kartbilden.

Men sedan senaste uppdateringen så ser jag bara gator, inga byggnads "linjer" som jag såg för några dagar sedan. Trodde först att det var någon bugg eller nån ändring som gjorde att jag var tvungen att aktivera nått extra lager men det ser exakt likadant ut på webben som i mobilen :(

Har försökt söka på google men vet inte riktigt vad jag ska söka på så att säga. Någon som vet/hört något om denna ändring eller kan tipsa mig om hur jag får tillbaka så att alla byggnader är utritade? Någon annan som samma problem?

Just nu använder jag satellit bilderna men dels blir det så plottrigt plus att det går segare att ladda kartdatan!

Mycket tacksam för minsta lilla svar ;)

/ Mats

2. larsw

larsw Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har upptäckt samma fenomen. Tror att det hände på fredag förmiddag.
    Vad göra ???
    /Lars

3. MasseBanan

MasseBanan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det måste ju helt klart vara något google tagit bort då det fortfarande är så :( undra om det är för att dom förbereder något med att även vi i Sverige snart ska få börja editera kartorna som amerikanarna å diverse andra kan?

Skulle iaf va intressant att veta? Ingen som hört nått i huvudtaget om detta?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. jedijens

jedijens Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Denna funktion har varit guld värd även för mig. Men den försvann även för mig häromdagen.
    Någon som kommit på en lösning till detta?