Fråga: Google maps spara en specifik rutt?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Salvion, 15 sept 2024.

Taggar:
  1. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 348
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Moonstone
    Hej

Från och med nästa vecka flyttar jag om kommer att igen under en period börja bilpendla (drygt 4 mil)
    Jag använder Google maps för att navigera sedan massor av år och det funkar kanon, men just denna rutt jag skall köra och lära mig är rätt kränglig och det lär nog ta ett antal turer innan jag memorerat den...
    Mitt problem är att google gör en felaktig rutt på den sista 5-10 km (navigerar in på en väg med vägbom)

Kan jag utan en massa pillande göra en fast "rutt" och spara den på något sätt så att jag alltid får specifikt just den när jag kör?

2. pacc

pacc Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    449
    Hittade någon blog som använde Google Maps för routing och sedan exporterade till telefon, då borde den inte ändra sig.

De vimsade om att Google inte optimerade, men det handlar nog bara om att du måste lägga in tillräckligt med checkpoints för att få den att välja vägen du vill.

I telefonen blir det kanske struligt att varje gång lägga till extra checkpoints. Min erfarenhet med liknande program är nog ändå att en eller två extra steg räcker för rätt avancerade omvägar.

Salvion gillar detta.
  3. Rocco420

Rocco420 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    768
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    Det kanske inte hjälper för stunden, men du bör rapportera felet så det ändras till framtiden.

Salvion gillar detta.
  4. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 348
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Moonstone
    Jodå jag skulle absolut rapportera det, men det enda jag kan hitta det är att jag letar redan på den felaktiga vägen och klickar på rapportera fel och det finns inget som har med navigering att göra så vitt jag kan se?
    Också felet är att GM väljer i navigering in på en grusväg istället för att fortsätta på den redan befintliga vägen och GM har inte "mappat" grusvägen så jag kan inte visa på bommen.

Om du vet ett sätt berätta gärna