Problem: Google meddelanden, kan inte öppna länkar i sms!

Diskussion i 'Applikationer' startad av Jaxione, 6 sept 2019.

1. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    166

MINA ENHETER

Hej!

Jag har alltid använt google meddelanden som default SMS app men med min Xiaomi Mi9 så kan jag inte längre öppna länkar som skickats i sms. Skitstörigt då jag inte kan öppna tågbiljetter eller något annat. Med den förinstallerade sms appen funkar det hur bra somhelst. Det händer absolut ingenting när jag trycker på länken. Det går inte heller att kopiera ut själva länken utan måste isåfall kopiera hela meddelandet och sudda ut allt utom länken.

Vad kan va fel? Har googlat som fan och hittar massa med problemet men inte en enda som skrivit om hur dom löst det.

Mvh J

Last edited: 6 sept 2019
  2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 375

MINA ENHETER

Stötte på detta för några veckor sedan på sambons telefon, fick bli att installera Textra istället.

Det enda sättet vi fick till det var typ long press på länken och sedan klicka öppna med Chrome

Jaxione gillar detta.
  3. Jaxione

Mottagna gillanden:
    166

MINA ENHETER

Tack för tipset! Men det känns ju helt galet att man ska behöva byta app :( Gillar google meddelande och det har ju alltid funkat innan. Fattar nada

4. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

Hittade detta:
    Go to settings -> automatic preview

Enable show all previews
    Second item is grayed out
    Disable only download on wifi

Det märkliga är ju att 99% av alla som rapporterar detta fel har Xiaomi-lurar, måste ju vara något fel där?

Jaxione gillar detta.
  5. Jaxione

Mottagna gillanden:
    166

MINA ENHETER

Ja det måste vara något med Xiaomi och google messages som inte lirar. Det där tipset funkade tyvärr inte :( Men tack ändå. Gav upp och installerade Textra istället :)