Ja, som rubriken säger; en artikel säger att en uppdatering är på väg. Härom dagen uppdaterade jag några appar via Google Play; vissa som så att säga är väsentliga för mobilens användning (vilka det är kan förstås diskuteras) som Telefon och Messages tenderar jag att vara lite mindre trigger-happy (å då är jag i princip inte det alls) med att installera.
Vid tillfället, min uppdatering av några appar, stod det i någon av kommentarerna för den då senaste versionen av Messages att utkast (draft) försvunnit, eller i vart fall en tydlig markering av att det är ett utkast. Nu verkar en ny uppdatering vara på gång (artikeln från 14/6 talar om en beta).
Google Messages no longer shows drafts in the conversation list [U: Fix coming]
Det finns alltså en anledning till varför man inte kör alla uppdateringar på auto-läge. Det leder ju f.ö. om de lyckas köra i diket med en uppdatering, till att man evigt befinner sig i ett tillstånd av att "hoppas nästa version är bättre, löser problemet". De bara måste pilla med sakerna; en uppdatering som t.ex. innebär beta-funktioner för "robo-call" i telfonappen i Nordamerika och Indien är ju
komplett ointressant här etc.
De kan gott återgå till en eller två uppdateringar per år, om inte akut säkerhetslucka motiverar annat.
Click to expand...