Google nest doorbell

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Nollkoll123, 15 nov 2023.

1. Nollkoll123

Nollkoll123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej, jag är ny här på forumet och hoppas jag lägger den här frågan rätt.
    Jag har precis köpt en Google Nest doorbell (Battery) installerat och kopplat den till min Google nest hub (skärm med högtalare) Men när någon ringer på dörren får jag en notis på telefonen och bara ett ynka litet pling och en röst som meddelar att någon är vid dörren i högtalaren. Ljudet är kort och hörs nästan inte. Har ljudet på högsta. Vi bor ganska stort och skulle jag ha tv:n på eller vara på övervåningen finns inte en chans att jag skulle höra att någon ringde på. Finns det något sätt att koppla Google nest doorbell till en vanlig dörrklocka som plingar lite rejält? Jag har ingen dörrklocka i dag, så koppla på befintlig är alltså inget alternativ. Vill helst inte hålla på med massa kabeldragningar…därav anledningen att jag köpte batteriversionen av Google doorbell. Helst skulle jag vilja ha någon enkel kabeldragning även för dörrklockan och slippa köra den på batteri (finns visst mer funktioner om den har eldragning)
    Finns det någon som kan komma med lite tips till en ensamstående mamma med tummen kanske inte mitt i handen men i alla fall lite på sned. ☺️