Google Now, OK Google, osv på svenska?

Diskussion i 'Allmänt' startad av PhR34k, 18 jun 2015.

1. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Tjabba.
    Kommer något som google gör någonsin anpassas för något annat land än de som har minst 50milj invånare?
    Är det någon som använder detta varje dag och bor i Sverige såklart, och isåntfall vad använder du det till?
    Tycker det är fruktansvärt tråkigt att vi bort prioriteras gång på gång av alla tillverkare, jag förstår att vi är ett litet land med få invånare, men vi är väl ändå ett utav de länder som är mest intresserade utav teknik eller har jag fel?

mr_tompe gillar detta.
  2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
  3. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Det finns väl ett affärsmässigt beslut bakom kan jag tänka och då spelar det kanske ingen roll att vi eller andra små nationer är, vad ska man kalla det, ny-teknik-anammande. Men jag saknar det också, inte minst eftersom jag har en android wear-klocka.

Får köra med engelska på telefonen och klockan för att kommandon ska funka men då förstår inte klockan/telefonen svenska ord om jag vill komponera ett sms och inte heller kontaktpersonernas namn om de inte heter John eller Lisa.

4. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Jo jag fattar också att allt handlar om pengar. Men samtidigt måste vi väl ändå vara en bra "test grupp"?
    Fruktansvärt tråkigt att se all denna teknik slängd i ansiktet men för att sedan inse fort att det är väldigt begränsat pga vi inte prioriteras.

5. thexps

thexps Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276

MINA ENHETER

Fungerar Google now bättre om man har systemspråket satt till engelska eller är de baserat på landet man befinner sig i?

6. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Google Now presenterar kort eller cards eller vad de heter lika bra med svenskt systemspråk. Röststyrningen är en annan sak. På svenska fungerar väl bara sökningar och inte kommandon. Jag kan inte den delen riktigt när det gäller på telefonen eftersom jag egentligen bara använder den funktionen till sökningar. På min Android wear-klocka är det tvärt om bara till kommandon men de två samarbetar så jag antar att det gör skillnad även för telefonen.

thexps gillar detta.