[Google Now] Saknar grafik och bilder vid sökningar.

Diskussion i 'Frågor och support' startad av gahrgamel, 14 maj 2013.

1. gahrgamel

gahrgamel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet inte om denna fråga platsar bättre här eller i forumet för min telefon, men jag chansar att detta är en inställningsfråga i Android och inte har med min Sony Xperia P att göra.

I dagarna släpptes Android 4.1.2 till Xperia P och ikväll har jag suttit och lekt med Google Now. Eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska använda den till ännu har jag sökt lite på nätet för att hitta artiklar som beskriver dess användningsområde. Bland annat fann jag denna artikel, som både var uttömande och informativ: http://www.addictivetips.com/android/google-now-commands-smart-cards-list/

Dock verkar det inte som att jag får samma typ av resultat på mina sökningar jämfört med artikelförfattaren. I artikeln ackompanjeras sökresultaten med bilder, kartor och grafer medan mina resultat saknar dessa.

I artikeln har de bland annat sökt med denna fras: "what is the age of angelina jolie", vilket renderar detta svar:

Gör jag samma sökning får jag däremot detta svar:

Vad saknar jag i min telefon för att få snyggare sökresultat med bilder och annan grafik?

2. leobjorkman

leobjorkman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Om du har svenska som systemspråk så kommer det inte att fungera iallafall. Eller tror inte det finns någon lösning på det än.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

gahrgamel gillar detta.
  3. gahrgamel

gahrgamel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för ditt svar, det var precis som du sa - ändrade jag till engelskt systemspråk fick jag bättre resultat från Google Now.