Google Now spammar mig med artiklar

Diskussion i 'Applikationer' startad av Skurvi, 29 sept 2015.

  1. Skurvi

    Skurvi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Xiaomi 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Xiaomi 12
    Efter att ha varit en glad användare av google now i flera år känner jag nu att appen har ballat ur.

    Efter (senaste?) uppdateringen då formspråket ändrades, har även "Artiklar att läsa" blivit extremt överbelamrat. Från att ha visat uppdateringar från sidor jag ofta besökte, som jag personligen kunde stänga av och på visar den nu "Populär läsning i ditt område" samt "Populärt bland läsare på [x hemsida]". Bägge är i princip uteslutande helt ovidkommande för mig. Jag har på samtliga artiklar alltid klickat i "Jag är inte intresserad av detta ämne", samt nu även stängt av att få nu-kort från appar och webbplatser. Trots detta fortsätter jag att bli spammad av skvaller och ovidkommande sportartiklar.

    Hur ska jag göra för att få bort dessa och i bästa fall återgå till att själv kunna välja vilka feeds jag vill ha uppdateringar om!?
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Kolla vilka appar som du tillåter att visa Now cards. Det som har ändrats ganska nyligen i Google Now är att appar kan skapa Now cards. Under Stories to read så har jag uteslutande artiklar från appen Feedly.
     
  3. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Skurvi skriver ju "även stängt av att få nu-kort från appar och webbplatser. Trots detta fortsätter jag att bli spammad av skvaller och ovidkommande sportartiklar."

    Jag har inte irriterats så mycket av detta men det finns ju en liten meny där man kan välja "Jag är inte intresserad av detta ämne". Vet inte om den hjälper dock.
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag kör allt på engelska så jag förstår inte alltid vad alla val heter på svenska, men det är korrekt att det valet stänger av allt från appar och webbplatser.

    Jag kollar mina Now cards nu och det jag får upp under "Stories to read" är från webbplatser jag nyligen besökt.
    För att inte få några fler uppdateringar från en specifik site så klickar man på de 3 prickarna och väljer "Don't show updates from ....".
    För att slippa dem helt så finns valet "Continue to get updates from websites you visit often" i inställningarna under "Everything else".