Google Now - Värdelöst i Sverige?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nisze, 18 feb 2013.

1. Nisze

Nisze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vill börja med att påpeka att rubriken är en seriöst ställd fråga, inte ett påstående för att reta upp någon.

Jag hade hur som helst väldigt höga förväntningar på Google Now när jag beställt min Nexus 4, tyckte det verkade vara en smart och kul funktion när man såg reklamen från Google. Men nu när jag haft N4:an ett par månader, kan jag inte påstå att den fyller någon vidare funktion alls. De enda korten jag har sett röken av är väder, restid till hemmet och jobbet, samt någon enstaka gång foton från någon plats i närheten.

Har hört att det funkar bättre om man ändrar systemspråket till engelska, men ska det verkligen vara nödvändigt för att få alla funktioner?

Vore kul att höra hur ni andra upplever appen och hur den fungerar för er!

2. twonkey

twonkey Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    jag håller med, har fått busstider vid hållplatser och filmer på bio när jag står bredvid dem, men verkar som det enda den vill är att man ska åka hem. jag har inget regelbundet schema när jag är i skolan och så, men den vill alltid visa vägen hem. och till ett jobb jag hade för ett halvår sen ( verkar inte som om det går att ta bort) har tagit bort arbetsplats men ändå frågar den "vill du veta hur du kommer till det här stälet?" (gammla jobbet) och när jag tar bort det står det "det här kortet kommer inte visas igen" fast det gör det varje gång jag öppnar google now.

3. Nisze

Nisze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det där med busstider och bio har jag inte fått upp en enda gång. Hade varit riktigt fint om sportkortet kunde fungera, men det går bara på engelska har jag märkt, plus att det i princip bara finns lag från nordamerikanska ligor, iaf inget från Sverige. Men är väl straffet för att man bor i Sverige, all rolig teknik kommer hit lagom till den är förlegad :P

4. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Saken är den att den skulle kunna vara bättre och kommer nog vara det med tiden. Jag har den som widget och för det mesta så visa det bara vädret men titt tätt så dyker upp ett möte elner något jag har lagt till på Google Calendar.
    Om jag dubbeltrycka på widgeten så öppnas Google Voice och enkeltryck tas mig till Google Now (Search)där de vanliga (och ibland ovanliga kort dycker upp).
    För någon månad sedan hade jag sökt ett fotbollsstadium på Google Earth och from då fick jag upp när laget skulle spelas och senare vad resultatet blev.
    Andra kort dycker upp med förslag på saker jag har tidigare sökt efter.
    Det jag skulle vilja se i framtiden är bättre integration med Gmail så att den visa ett kort när stjärnmärkte/viktiga mejl finns i inkorgen.

5. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Då jag har mitt jobbschema i telefonen (google calender) så hade jag önskat att google now kunde vara mer integrerad med kalendern. Som det är nu så visar google now nästa buss till jobbet oavsett om jag är ledig eller inte.

Det hade varit så sjukt mycket bättre om google now hade "läst" av min kalender och sett att jag börjar kl 12 på dagen och sedan visat mig en buss från mitt hem som hade tagit mig till jobbet i tid. Och sedan känna av när jag slutar och ge förslag på buss hem.

Sedan gett fan i att visa mig varenda buss som går in till jobbet var enda dag.

Last edited: 1 mar 2013
  6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag använder det dagligen. Tycker att det kan förbättras på många vis men att ens ha det tycker jag är värt så mycket att jag kan ta hur det beter sig nu. För ett halvår sedan fanns det väl inte ens :P