Google och market bråkar med mig

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av TLink, 14 apr 2010.

1. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kollar runt och leker en del med telefonen för var dag som går och nu har jag kommit till att se om man kommer åt "butiken". Då får man ju en massa google-skärmar kastade på sig och man ska kolla in till sitt google-konto.

Här kommer problemet. Jag kan inte logga in, hur rätt jag än skriver. I början gjorde jag misstaget att göra det via WIFI men det är nu avstängt och den vanliga surfen är igång. Jag får att användarnamn och lösenord inte matchar. Ja men skriv rätt då tycker ni men det har jag faktiskt gjort. Jag har även ändrat lösenord ett antal ggr genom datorn för att lösa det men det verkar vägra :)

Några tips?

2. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om du kan logga in via gmail på datorn borde det gå att komma åt butiken via x10:an. Pröva att först logga in i gmail på datorn, skicka något mail, skapa en händelse i kalendern, starta om telefonen, klicka sedan på gmail-ikonen, logga in, sedan butiken-ikonen.
    :eek:

3. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nope det vill sig inte :)
    Får fortf att användarnamn och lösenord inte matchar. Uppkopplingen i övrigt fungerar med, det har jag kollat.

4. bosse11

bosse11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Testa och gör en hardreset och se om det fungerar då, trist dock...

5. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En vad? o_O

6. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Återställa telefonen till så som den var från fabriken, systemåterställning, görs i inställningar.
    Jag har läst nånstans om någon med samma problem, efter reseten ställde han in allt direkt efter startup, alltså "guiden" som kommer upp när man startar telefonen för första gången. Sen funkade det. Visserligen en HTC hero men det kanske beror på Android..

7. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får kolla lite på det ikväll sen då och se vad som händer.

8. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det gick inget vidare. Fortf samma felmeddelande och det börjar gå mig på nerverna faktiskt :)

Jag fyller i den infon som krävs när man går till www.google.se --> logga in. Har jag missat nåt här?

EDIT: problemet löst och det va ju inte det man direkt trodde, iaf inte jag. Jag kunde logga in med min sekundära mail men inte med min primära hos gmail. Väldigt strange..

Last edited: 14 apr 2010