Ja, men inte på nåt officiellt sätt. Du är alltså inte garanterad att det fortsätter fungera. De flesta metoder innehåller dessutom ett steg där man måste installera modifierad mjukvara vilket kanske inte känns bekvämt för alla.
Lite för avancerat för att göra den instaltionen för mig [emoji30]men hoppas att det kommer an lättare installation [emoji41]
Frågan är bara om man sabbar mobilen genom att göra detta och om det kommer att fungera med uppdateringar?
Det ska mycket till om du ska sabba mobilen, men vill du få Google att fungera smidigt och enkelt så ska du välja en annan mobil. Med det sagt så har jag följt dessa steg: View: https://m.youtube.com/watch?v=8sfJVGqM_5Q och fått det att fungera. Hade dock en del problem med att få aviseringar från appar som t.e.x. Gmail, SVT Nyheter, SJ m. fl. Men jag följde denna (rayx0401 guide): P40 PRO with GMS notifications issues och får nu aviseringar från alla appar. Just nu funkar allt för mig, men om det kommer att göra det efter en uppdatering återstår att se. Jag räknar dock med att behöva göra sådana här lösningar lite titt som tätt. Så om du bestämmer dig för att testa se till att ha tålamod och intresse.
Får inte detta att funka. Det lila G:et som man ska trycka på med kinesiska tecken går inte att aktivera. Går bara att trycka bort. Får se om jag orkar fabriksåterställa och göra om från början.
Efter en fabriksåterställning och följde sedan denna videon till punkt och pricka så funkar det! Helt otroligt!!
Frågan är väl om inte Google kommer att se till att det fortsätter att fungera. De vill ju inte stänga ute Huawei.
Provat lite olika metoder, funkade även att uppdatera telefonen. Det där kinesiska appen "G" så ska man inte uppdatera backup, då ska den funka fint.