Google pay betalproblem

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av Pruttmuff, 3 apr 2025.

  1. Pruttmuff

    Pruttmuff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2024
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Bredband2
    Telefon:
    OnePlus Nord CE 3 Lite 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bredband2
    Telefon:
    OnePlus Nord CE 3 Lite 5G
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A04s
    Jag skulle köpa en soundbar för 1790 kr på Netonnets lagershop, men när jag skulle blippa med mobilen på kortläsaren så stod det "Använd ett kort istället". Varför kunde jag inte betala med Google pay? Var beloppet för högt eller vad kan det ha berott på?
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 878
    Mottagna gillanden:
    20 999
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det brukar bara vara att försöka igen om det där kommer upp. Det finns ingen gräns. Jag har handlat för ca 3000:- med Google Pay
     
  3. N6290

    N6290 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    4 132
    Mottagna gillanden:
    2 088

    MINA ENHETER

    Det skulle också ha kunnat vara att du låst upp telefonen på fel sätt, eller låst upp den några minuter för länge sedan.
    Jag brukar, om jag får något liknande felmeddelande (inte just det du nämner), låsa telefonen med låsknappen, sen låsa upp den med PIN-kod igen. På andra försöket går det då. Att göra en "fräsch upplåsning" kan ha fixat det då.

    Det har aldrig hänt att jag inte kunnat genomföra en betalning med Google Pay när jag velat, förutom en gång när min bank hade en driftstörning.

    Beloppsgräns ska bara vara aktuellt i Google Pay om man försöker betala direkt från låsskärmen, utan att ha låst upp den. Jag försöker aldrig betala från låsskärmen, just eftersom det brukar bli krångel då.
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 878
    Mottagna gillanden:
    20 999
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Då har jag inte fått upp det meddelandet på teminalen. Då brukar det antingen inte visas något på terminalen eller så står det kolla telefonen.
    Den gränsen är samma som ett fysiskt kort, dvs 400:-, om din telefon accepterar det. Det är inte alla telefoner som gör det. För telefonen som accepterar det brukar det finnas en inställning för det. Min Nokia telefon accepterar inte det
     
  5. Pruttmuff

    Pruttmuff Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2024
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Bredband2
    Telefon:
    OnePlus Nord CE 3 Lite 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bredband2
    Telefon:
    OnePlus Nord CE 3 Lite 5G
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A04s
    Ok tack, då får jag testa igen om det skulle bli så nån mer gång. :)