Google Photos

Discussion in 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' started by onekw, Dec 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onekw

onekw Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Tjena,

Har ett skumt problem med Google photos på min 6P. Trots att den har molnsynkat bilderna så indikerar den att bilden ej är kopierad. (jag förutsätter att det överstrukna molnet betyder just detta)

uploadfromtaptalk1449734765272.png

Någon annan som råkat ut för detta?

2. makatech

makatech Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bra med en tråd för Google Photos och 6p.

Jag är van vid Dropbox och har lite svårt att vänja mig vid Google Photos. Har inte ännu vågat ladda upp alla tusentals gamla bilder på datorn till Google Photos men gör det när jag känner att jag har kontroll på Photos. Tycker att Photos lämnar massvis att önska när det gäller hur man kan organisera samt strukturera sina bilder etc. I Dropbox kan man ju göra lite hur man vill med biblioteksnamn etc. Men i Google Photos tror jag man tvingas ladda upp hela skiten och hoppas att Photos strukturerar upp dem på ett bra sätt? (Syftar på
    "Google Photos Backup desktop uploader" programmet man kan installera på sin PC)

Har ställt in på high quality för att kunna dra av nytta av obegränsat med utrymme.

Allting ser bra ut när jag går in på https://photos.google.com/ alla bilder samt videos verkar synkat upp till "molnet" etc.

Det som är skumt: Jag har skapat en Google Foto mapp i Drive för att också få bilder och filmer synkat till datorn också. (Drive funktionen "Lägg automatiskt Googel Foton i en mapp på Min enhet.")

Det som är konstigt är att enbart bilder synkas till datorn och inte videos, någon som vet varför? Jag kan tycka att om allting synkas till https://photos.google.com/ varför fungerar då inte synkningen till datorn? Någon skum begränsning på Google Foto mappen i Drive för just videos?

3. chraist

chraist Replicant Staff Member

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2: