Efter att ha kollat på presentationen så har jag några tankar...
Vill ha telefonen, formatet ser så sjukt trevligt ut för min del. Såg inte så mycket som "blew me away" i form av funktioner, utan mer bara att jag gillar Googles vision för Pixel, och jag gillar foldables = en najs kombination som har det jag vill ha i en telefon.
Men negativa delar i det hela är att... den inre skärmen såg så SJUKT plastig ut? Det kanske var just ljuset som det var på scenen där, men tyckte att det kändes i stil med första Galaxy Folden i plastighet, något som jag tycker att andra tillverkare har kommit bort ifrån för ett tag sen.
Skärm-"creasen" såg också rätt markant ut, kanske lite bättre än Galaxy Fold-serien från tidigare år, men sett långt mycket bättre från Oppo, Vivo och Xiaomi, och tror att Z Fold 5 lär vara bättre också på det sättet när den släpps.
Justeja, en annan sak. Jag gillade verkligen "Porcelain"-färgen som var den dom hade på scenen. Trodde först att det var typ någon prototyp i någon ljus cream/guld-nyans, men den ligger någonstans väldigt najs mellan det och vitt, typ lite metalliskt men ändå varm off-white?
Last edited: May 10, 2023