Google Pixel vs Nexus 6P - Värt besväret?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Skalleper, 28 november 2016.

1. Skalleper

Skalleper Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Hej!

Har tidigare alltid varit ett stort Apple-fan och kört på deras produkter så längre jag kan minnas, men nyss rann bägaren över. Jag vill byta och testa på en Androidtelefon. Då jag redan rullar på en iPhone 6S med ett år kvar av abonnemanget så är denna på väg att säljas OM jag bestämmer mig för att köpa en Google Pixel.

Här är min fundering efter några dagars efterforskning. Har fastnat väldigt mycket för Googles telefoner.
    Är det värt att beställa hem en Google Pixel med krånglet det innebär samt en markant prisskillnad eller skall jag bara skutta över till NetOnNet imorgon och köpa den relativt billiga Nexus 6P?
    Tycker båda telefoner ser otroligt läckra ut men frågan är om Pixel är "worth the hassle"?

Köper jag den dyrare Pixel säljer jag min iPhone, blir det Nexus kan jag behålla den iallafall ett tag, för att förmodligen sedan sälja den.

Vad tycker ni?

Tack på förhand!

2. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Pixel är ju klart häftigare. Både sett till prestanda och pris. Är du beredd att lägga pengarna så skulle jag satsa på den. 6P är inte på något sätt en dålig telefon men den lär sluta få nya Androidversionen inom ett år kanske? Vet inte hur krångligt det är att importera Pixel heller men det kanske du har koll på?

3. ingfre

ingfre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93
    Har själv en HUAWEI nexus 6P. Andvender ej telefonen för att batteritiden med Nougat är kass. Till & med iPhone SE har längre batteritid. Så batteritiden börs ha i åtanke.

4. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Nu har väl iphone SE väldigt bra batteritid så det är väl en ganska dålig måttstock kan man tycka...

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9.239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag skulle personligen ta en Pixel för jag tycker skärmen är rätt sunkig i Nexus 6P. Den har inte en bra Amoledskärm. Nyare generation i Pixel.

6. ingfre

Mottagna gillanden:
    93
    Batteritid är ej helt oväsentligt.

7. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Eh ok...vi missförstår varann. Men never mind.

8. Piloten

Piloten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Jag älskar min 6P...

De verkligen olika från användare till användare vad man gillar.. ingen kan berätta vilken mobil som är perfekt för just dig!

Så de bara att chansa på magkänslan.. båda är mycket bra mobiler.. ser fler reviwers på youtube som säger 6P år 2016 fortfarande är den mest dominerande telefonen och en av dem bästa...

Sen personligen älskar jag designen på 6P. Och två front facing speakers.. som är perfekt för mig som kollar massor youtube och netflix..

Så de bara se vad vill DU använda din mobil till? Är du proffesional fotograf? Är du mer på sociala medier? Kollar du mycket film?och vilken tkr du är snyggast... Så kmr du älska den mer istället för någon här skriver "pixel hsr 2 pixlar mer och 5% bättre kamera bla bla... Båda är grymma.

Personligen väntar jag till nästa år pixel... Första rundan av allt som tillverkas brukar ca en flopp

Skalleper gillar detta.
  9. Skalleper

Mottagna gillanden:
    3
    Hej igen!

Tack för alla svar. Gick emot de flesta av er här tyvärr och skaffade mig en Nexus 6P. Med tanke på att jag ej haft Android innan tycker jag att det var ett rimligt steg att betala 4300:- jämfört med den nästan dubbelt så dyra Pixeln. Jag är dessutom mitt i ett 24 månaders abonnemang så jag gör nog definitivt som Piloten här säger och väntar på nästa års Pixel.

För övrigt sjukt nöjd med 6P, att jag inte bytt tidigare...

Androis, Piloten och 220volt gillar detta.
  10. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9.679
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Nexus 6P är en riktigt bra telefon och hade det inte varit för storleken så hade jag förmodligen haft kvar den än idag.

Grattis till ett bra köp [emoji4]

11. Skalleper

Mottagna gillanden:
    3
    Tack! Blev väldigt förbluffad av priset, enormt mycket telefon för pengarna, trots att det är förra årets modell. Jämfört med t.ex iPhone 6s som ligger kvar lite över 6000:- nypris!

12. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Jag hade kört på 6P. Priset en Pixel kostar gör det inte befogat att köpa den. Man får nyare processor och bättre kamera och kanske något bättre display men sämre ljud samt mindre skärm. För mig är det lika där. Sen med priset inräknat så skulle jag köra på 6P. Visst är jag målad då jag själv har en 6P men har aldrig funderat på att byta redan och skaffa mig en Pixel. Om Pixel gen 2 har framåtriktade högtalare så kommer jag byta då till den.

13. ingfre

Mottagna gillanden:
    93
    En iPhone kan inte sjunka i pris på samma sätt som ansar lurar. Har för mig att det hela APPLEs färs idé.