Problem: google play butik funkar inte?

Diskussion i 'Galaxy S3 Mini' startad av jenniferlinnea, 5 maj 2013.

1. jenniferlinnea

jenniferlinnea Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte en Samsung galaxy s3 mini nyligen, och då funkade google play butik hur bra som helst men nu när jag trycker upp de så stängs det ner lika fort och då står de att google play butik har stoppats. Den rutan "poppar" upp hela tiden, även fast jag inte ens försökt klicka upp play butik. Jag har provat allt möjligt men inget funkar! Hjälp!!

2. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Gå in på inställningar och rensa cache för googleplaybutik.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

3. jenniferlinnea

jenniferlinnea Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har redan gjort det, har rensat både cache och data och de. Det funkar inte.

4. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Testa avinstallera uppdateringar, görs på samma ställe där du rensar cache.

5. PeterXXL

PeterXXL Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en Samsung Galaxy S2.

Har nyligen haft detta problem med att "Play Butik" försvann, såväl ikonen som programmet. Det hände efter att jag uppgraderat till 4.1.2, fixat root-access och därefter uppdaterade de appar som inte fungerade. Jag testade först att rensa cashen såsom det beskrivits, men det blev ingen skillnad. Den försvann från Inställningar -> Programhanterare -> på SD-kort och gick inte att återställa.

Jag var övertygad om att själva apk-filen är kvar på mobilen, då det är en s.k. system-app, och som tur är så hade jag appen "ROM Toolbox Pro" installerad. Jag letade därför reda på apk-filen för "Play Butik" (den ligger i mappen "system/app" och heter "Phonesky.apk").

Stäng sedan av telefonen, starta den i "Recovery-läge" (ljud upp + startknapp + strömknapp) och välj "wipe cashe partition" samt "advanced" -> "wipe dalvik cashe", sedan "advanced" -> reboot recovery" och "reboot system now". Alla appar ska därefter optimeras vid start. Jag tror inte ikonen skapades,. men det är enkelt att skapa för appen nu när den hittas.

Eftersom denna app "Google Play Butik" (Google Play Store) är kopplat till ett Google-konto, så är ett vanligt problerm med att den inte startar, att det är knas med Google-kontot. Det brukar oftast funka genom att man tar bort kontot och sedan återskapar det (loggar in igen).