Google rutt till mobilen

Diskussion i 'Frågor och support' startad av cribbe8, 1 feb 2014.

1. cribbe8

cribbe8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur gör jag för att skapa en rutt i google maps som jag sedan kan köra efter i google navigation.
    Har prövat i 1 timme nu, men lyckas inte få in den i mobilen så att den går att navigera efter. Jag blir fan tokig på detta.
    Anledningen är att jag vill inte köra den vägen google föreslår, och i mobilen kan man inte ändra rutten, som man kan i maps på datorn.

Har läst lite förklaringar där man ska ändra lager i maps i mobilen, till mina lager. Jag hittar fan inte var man ändrar lager.
    Har dragit ned google maps engine, men där får jag bara upp en karta med rutten på, ingen man kan navigera efter.

2. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Mina KARTOR tror jag det heter, inte Mina lager. Men jag vet inte om de tagit bort det från appen (har läst om att det är mycket som tagits bort från appen senaste tiden, men jag använder den knappt så jag vet inte).

3. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Hur man gör för att skapa en rutt i datorn och sedan använda i mobilen vet jag tyvärr inte.

När jag ska skapa en rutt så brukar jag göra det i Google Maps-appen i mobilen. Jag börjar med att söka på en adress dit jag ska och sedan trycker på symbolen för vägbeskrivning. Då brukar det komma upp flera olika ruttförslag med varierande sträcka och beräknad tid. När jag sedan valt ett ruttalternativ trycker jag på "Navigation".

Sent from my C6903 using Tapatalk