Äntligen: Google Nexus tablet in next 6 months teases Schmidt - SlashGear
Inte en dag för tidigt om ni frågar mig. Så vad har ni för förväntningar? Här är några av mina
* Senaste hårdvaran, (duh)
* bland de tunnaste som finns (kommer finnas) på marknaden'
* runt 10 tum (med tanke på hur stora high-end mobilerna har blivit känns 7 tum för nära en dito)
* mini HDMI utgång, klara alla kända video-format i full HD utan att hacka (spec. mkv)
* Dockningsbart tangentbord a la Eepad Transfomer
* gps
* gyro
* både wifi-only och 4g-version (båda ska givetvis vara öppna på alla sätt och kunna köpas utan att telecombolagen lägger näsan i blöt)
* Gorrilla-glas eller motsvarande
* ljus-stark för användning i direkt solljus/ny teknik typ pixel Qi/vad som helst som gör att den funkar i solen
* Induktionsladdare vore tufft, dvs man lägger den på en platta och den laddas utan sladd (tekniken finns)
* Nån ny tuff teknik från Google som vi inte känner till än 
Saker man kanske klarar sig utan:
* Micro sd. Vet att folk klagar på tabletter som saknar detta, men personligen föredrar jag att lagra så mkt som möjligt i molnet för att slippa flytta filer mellan olika enheter. Behöver bara apparna i själva enheten, och då känns 32/64 gb mer än tillräckligt.
* USB inte helt nödvändigt (se ovan). Om plattan blir tunnare utan föredrar jag utan
* Barometer: för tidigt att säga
* NFC: också för tidigt att säga
Har säkert glömt massa, vad säger ni? Är det värt att vänta eller ska man hugga till på en Transformer?
Last edited: 20 december 2011
Swedroidman och bernard gillar detta.