tänkte vi kunde starta en google talk tråd här. finns alltid saker man vill fråga folk om råd lite nu och då. så då kan det ju vara roligt att ha lite folk på sin gtalk som man kan fråga. min adress är [email protected] hoppas att ni andra med kan lägga ut adressen kan alltid vara roligt och se hur gtalk funkar på sin android med
gtalk är helt fantstiskt. Funkar överallt, snabb som satan, kan vara inloggad på flera ställen samtidigt (kan man visseligen med MSN nu också om jag förstår rätt), och helt öppet. De bygger på Jabber som har existerat sedan början av ICQ tiden. Bästa är just att man kan vara inloggad på flera ställen samtidigt, t.ex vid datorn, och i telefonen. Alla loggar lagras även i din gmail.
ni som har androider. kan inte ni skriva lite om va för funktioner det finns på gtalk? hur det ser ut m.m kan man skicka filer genom gtalk?
det var väldigt segt här inne finns det ingen med android som vill lägga upp nån kommentar vore ju grymt om man kunde ha varandra på gtalk listorna. kommer nog vara många som vill ha lite akut hjälp med sina telefoner när dom skaffar såna.
Jag vill ha nativestöd för MSN och Facebook :S Google talk är säkert grymt men eftersom alla vänner använder MSN känns det inte lönt att försöka "omvända" folk.
jag har omvänt många dom enda jag inte lyckats med är sånna som sitter på facebook och bilddagboken och letar efter tjejer som dom vill försöka rata av kläderna. då pasar msn bra men annars är det google talk som gäller
Native stöd kommer vi nog aldrig få, men att bygga en klient på t.ex libpurple (Pidgin/Adium) skulle inte vara så svårt iom att andoiden har stöd för JNI och Dbus, inget officiellt men efter ett par timmar med att kolla sourcen så ser man att de utnytjas rikt i t.ex mediaspelaren för att kommunicera med "mediaserver" och dekoder-biblioteken/codex.
jag får väll lägga ut min gtalk igen då, [email protected] finns det nån människa som kan lägga till kanske?
Jo, det är korrekt. Jag undrar dock om inte detta kräver ett Google Apps-konto, får titta på det till helgen och kanske skriva en liten guide.
Synd att inte Magic har en kamera på framsidan så man kan använda videofunktionen i Talk eller VideoSkype för den delen.
Någon som vet om det på något sätt är möjligt att prata via Google Talk på Android? Det finns ju Skype-klienter för mobiler så det borde väl även vara ok med Google Talk.