Google tightening control of Android 'non-fragmentation clauses'?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Jörgen_1, 31 mar 2011.

1. Jörgen_1

Jörgen_1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Klippt från Engadget:A storm seems to be brewing over the realm of Android development. Bloomberg's Businessweek spies have received word from "a dozen executives working at key companies in the Android ecosystem" that Google is actively working to gain control and final say over customizations of its popular mobile OS. That might not sound unreasonable, and indeed Google's public position on the matter is that it's seeking to stabilize the platform and ensure quality control, but it does mark a major shift from where Android started -- an open source OS that was also open to manufacturers and carriers to customize as they wish. Not so anymore, we're told, as apparently Mountain View is now demanding that content partnerships and OS tweaks get the blessing of Andy Rubin before proceeding. The alternative, of course, is to not be inside Google's warm and fuzzy early access program
    http://www.engadget.com/2011/03/31/google-tightening-control-of-android-insisting-licensees-abide/

edit:länk till artikel från tidningen Mobil i samma ämne på Svenska:http://www.mobil.se/nyheter/google-kraver-kontroll-over-android-1.423881.html

Last edited: 31 mar 2011
  2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det var på tiden det.

3. tanken22

tanken22 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tråkiga nyheter.

Köpte en android just för den datorlika öppenheten.
    Det finns redan en marknad för de som vill ha "kvalitetskontroll" och censur - apple och iphone.

4. Sajhe

Sajhe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Att android ska kontrolleras mer av google behöver inte inebära "kvalitetskontroll" och censur. Vänta och se innan ni målar fan på väggen.

5. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

ÄNTLIGEN! Dagens Android användare som äger android(samsungs, motoralas, lg's mobiler) säger "vad seg ANDROID är, varför funkar inte vissa appar på min ANDROID.)

Detta har skapat en dålig bild av android. Alla mina kompisar säger att ANDROID är segt och fult.

Nu är det dags att sätta in gpu-acceleration, då det är lättare med mer likvärdig hårdvara med dessa restriktioner.

Good job google!