Enklast är att ladda ner den direkt på telefonen, så den hamnar i downloads mappen i minnet. Annars får du överföra den nedladdade filen till telefonen genom att ansluta med USB kabeln.
Du får gå in (på S4:an) i system inställningar - säkerhet och bocka i alternativet som heter nåt med "Okända källor, tillåt installation av program..."
Starta en filhanterare i telefonen (Finns en som standard i S4:an), sök fram filen där du sparat den, klicka på den, acceptera/bekräfta på ev fråga som kommer upp om du vill installera.
Klart!
(Obs! Beroende på personliga preferenser så kan det vara smart att gå in i system inst - säkerhet och ta bort bocken på "okända källor" när du installerat klart, om man vill känna sig lite extra trygg dvs)
EDIT: Testade precis, genom att gå in i Inställningar - Mer - Program hanteraren och där söka upp Google Play Store, välja den och välja avinstallera uppdateringar (min är på engelska så ursäkta ev fel i ordval), så fick jag min att backa i version.
Det gjorde så versionen gick lägre än 4.1.6(tror det var 4.0.x något).
Sen installerade jag 4.1.10.
Förtydligande: jag har gått från 4.1.6 -> 4.2.9 -> 4.0.x -> 4.1.10 och allt fungerar, bara att hålla koll på förbrukningen och hoppas den går ner.
Om detta är korrekt förfarande osv vet jag inte. Men delar med mig av mina erfarenheter oavsett.
Last edited: 4 augusti 2013