Google Translate, bättre på iPhone

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nilssonnet, 25 mar 2011.

1. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag och en arbetskollega körde lite Google Translate på rasten igår, mest på trams prata in något på något avlägset språk och sen få det översatt till svenska. Dock så upptäckte vi att min mobil (Optimus 2X) var rejält underlägsen hans iPhone 3Gs, bla så översatte hans mobil mer korrekt men framförallt röstuppläsningen var milslångs bättre på hans. Han hade fler språk som telefonen kunde läsa upp (min kan inte ens läsa upp svenska...) samt betydligt bättre uttal. När hans telefon läste upp orden gick det att förstå men med min så var det kört, rösten var ohörbar.

Så, hur kan Google ha failat så totalt? Man tycker att programmet borde fungera bättre till en mobil med operativ från Google.

2. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Jag tror nog inte att det är Google som har failat, det kan nog vara LG som har failat med micen m.m.

3. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oavsett vad så kan ju programmet till Androidlurar inte lika mycket som iPhone kan... sen så kan jag inte tänka mig att det är miken som har failat, jag kan ju utan problem prata i telefonen med andra. Google search-röstfunktioner fungerar också.

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Kan bara hålla med, tyvärr.

En iPhone fattar iaf vad man vill ibland

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Har inte jämfört men fan så det strular på både os:en! En kompis som skulle visa det på sin iPhone. Det tog ju honom fem gånger så lång tid att fixa det via att snacka med telefonen än att bara trycka på den.

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Tycker inte de har failat. Tror vi först och främst får skilja på Android-Google och Google Translate.

Visst är det riktigt, riktigt tråkigt att det är så. Men tänk om Google skulle gå in och förstöra för iphone-versionerna av deras appar. Det fungerar inte riktigt så, Google erbjuder trots allt sina tjänster till alla för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Det hade nog kunnat bli lite dålig PR plus att de har det lilla mottot om don't be evil...