Google vioce bortplockat i 2.2?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av thenolifers, 9 juli 2010.

1. thenolifers

thenolifers Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå, hallå!

Har efter en hel del trixande fått igång Google voice på telefonen. Det inkluderade bland annat att skaffa ett amerikanskt skype-innummer och lite annat smått och gott. Njuter av att kunna lyssna av mina mobilsvarsmeddelanden från vilken dator som helst med internetuppkoppling, använder mig egentligen inte av någon annan funktion.

Hur som helst, när jag nu senast uppdaterade till en 2.2-rom, tycks Google vioce var bortplockat. Vill minnas att jag hade ett liknande problem med en tidigare 2.2-rom, men då löste jag det hela genom att helt enkelt leta reda på appen och sen installera den. När jag nu försöker göra samma sak, säger telefonen att den redan är installerad. När jag använde Astro file manager och klickar på apk-filen och kommer in i installationshanteraren, blir det ett felmeddelande som säger att processen inte finns när jag försöker starta applikationen. I telefonens vanliga meny av program finns ingen ikon, inte heller bland installerade applikationer eller "Runninng applications".

Är det någon som har varit med om något liknande och har några kreativa förslag?

2. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Förstår inte riktigt, först skriver du att du fått igång Voice, sen att du inte har det? Är det Google Voice Search du pratar om? Jag har inte använt funktionen så jag vet inte.

I övrigt får du gärna förklara lite mer ingående om det där med röstbrevlådan. Låter intressant.

3. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Godmorgon yxskaft. Han menade självklart när han hade 2.1, sen försvann det när han uppdaterade till 2.2

4. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

:-*..

5. thenolifers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå!

Jo, jag gör ett försök till.

Har länge varit intresserade av google vioce, (http://voice.google.com), och lyckades tillslut få en invite. Därefter var det diverse strul med att övertyga google om att jag var i USA, hade ett amerikanskt telefonnummer, ett amerikanskt IP-nummer etc. Men med lite trixande gick det.

Med detta fixat, startade jag applikationen på telefonen, loggade in med mina vanliga google-uppgifter och fick trixa mig igenom en verifiieringsprocess. Den gick i korthet ut på att google, i min webbläsare på datorn, ringde till det amerikanska numret jag angivit, bad mig mata in två siffror och därmed bekräfta att jag hade rätt att koppla telefonnumret till min telefon.

Därefter frågade telefonen om jag ville använda mig av google voice som standardröstbrevlåda, gjorde något i bakgrunden och volá, det funkade.

När någon nu ringer till mig, går signaler först fram som vanligt. Efter en stund blir en en annan ton, låter utländskt :), därefter hamnar man i min google voice voicemail. Den som ringde pratar in sitt meddelande och lägger på, jag får ett meddelande om jag har ett meddelande. Finessen är nu att jag kan välja att lyssna av detta i google voice appen på telefonen ELLER en dator där jag kommer åt voice.google.com. Om den som ringde dessutom pratade engelska, är google vänliga nog att transkribera detta till text och jag kan alltså läsa röstmeddelandet. Fantastiskt praktiskt!

Utöver detta kan man, egentligen främst om man är boende i USA, telefonera och SMSa via google voice, men eftersom jag inte umgås särskilt mycket med amerikaner, glädjs jag mest åt voicemailfunktionen. Tror att man dessutom fick välja om man ville ringa via google voice eller bara voicemaila med den.

Hur som helst, i och med min senaste uppdatering till 2.2 -91, tycks ikonen för google voice-appen vara borta. När jag på olika sätt försöker att installera den, säger den att den redan är installerade. Om jag då försöker starta den via programhanteraren, säger den att applikationen inte finns. Jag kan inte välja uninstall och därmed inte ominstallera den.

Jag hade samma problem med en tidigare variant av 2.2, kanske var det -50, men då lyckade jag installera appen genom att tanka hem den på datorn, föra över den till minneskortet och installera via Astro file mangager. Det går emellertid inte nu.

Det tycks dock vara fler än jag som drabbast, efter att ha googlat en stund. Mycket tacksam för tips!

6. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Låter instressant. Jag har också fått en invite, men eftersom jag inte är i USA har jag inte kunnat använda den.

Skulle du vilja skriva mer exakt hur du gjorde, eller kanske PM:a mig?

Jag själv har Voice installerat på 2.2 -91 och när jag startar den kommer jag till "welcome to google voice"

/Söder

7. thenolifers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, intressant. Skulle du kunna dela med dig av vilken rom-fil du kör? Rent av en länk kanske? :)

Jag ska försöka få ihop någon form av "så här gjorde jag". Det var dock inte helt enkelt och ett tag sedan.

8. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=3033

:) Jag pillar gärna. Har själv mitt voice-msg från Halebop avstängt, men med Google Voice kanske det kan bli lite kul igen. :)

/Söder

9. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Man behöver inte en invite längre... alla som bor i USA får regga sig sedan några veckor tillbaka.

10. thenolifers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, gjorde factory reset, wipade cache och dalvik cache, flashade in din länkade rom, men ser ändå inte till någon voice-app-ikon.

Fler tips?

11. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Märkligt ju. Den ligger under namnet "Voice" för mig.

Jag har som sagt också ett rent system med den ROM:en jag länkade till, och sedan kört hans root-fil också.

/Söder

12. thenolifers

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER