Google voice calling credit (Varning)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Thulo, 25 januari 2011.

1. Thulo

Thulo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Upptäckte idag när jag skulle betala räkningar att google hade dragit ca 67:- från mitt visa kort. Tyckte det var konstigt då jag inte handla något via market. Tänkte jag skulle kolla det efter jag betalt färdigt räkningarna. Ett par minuter senare kom ett beställnings kvitto på telefonen att jag hade beställt " 1 st $50 Google Voice calling credit for account". >Loggade genast in på google checkout och upptäckte att där var gjort flera beställningar

25 jan 2011 Google Services - $50 Google Voice calling credit for a... Visa beställning USD 50,00
    25 jan 2011 Google Services - $10 Google Voice calling credit for a... Visa beställning USD 10,00
    24 jan 2011 Google Services - $10 Google Voice calling credit for a... Visa beställning USD 10,00
    24 jan 2011 Google Services - $50 Google Voice calling credit for a... Visa beställning USD 50,00
    23 jan 2011 Google Services - $10 Google Voice calling credit for a... Visa beställning USD 10,00

Blev ju genast väldigt bekymrad, för jag har ju inte gjort någon beställning. Den enda info jag fått från google är ju på den senast beställningen ingen av dom tidigare.

Har gjort följande bytat lösen till google, spärrat mitt kort och tagit bort mina kontouppgifter från google checkout.
    Nu skall jag bara luska ut hur jag går vidare med detta till google, verkade mest vara till att kryssa i och sen kom det upp om detta hade löst mitt problem.

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Tillsammans blir det onekligen en ganska stor summa. Så du har aldrig rört google voice? Låter väldigt bekymmersamt.

3. Thulo

Thulo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nej jag har aldrig använt google vocie. Hittar inte var jag skall anmäla till google någonstans

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.238

MINA ENHETER

Thulo gillar detta.
  5. mikma

mikma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Om det är ett kreditkort så kan man reklamera köpet hos kortutgivaren.

6. Thulo

Thulo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tackar så mycket, nu är det anmält till google