Problem: Google Voice/Now talar inte tillbaks.

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av MikeDropIt, 9 feb 2014.

1. MikeDropIt

MikeDropIt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Har tidigare haft en HOX med exakt samma problem som min nuvarande G2.

Ofta ser man folk på Youtube göra tester med Google Now/Voice (är inte säker vad den heter) där dom får svar till sin fråga i form av en röst. Jag har Talk Back på, språket är på ENG-US, precis som det skall vara för att funka. Men varje gång jag ställer en fråga så gör den bara en Google sökning med min fråga :( Om jag frågar "how is the weather like tomorrow" så gör den en Google sökning med exakt samma fråga, sen får jag bara en massa länkar. För andra personer så kommer det en röst och en bild som tydligt visar morgondagens väder. Hur får jag den att funka? :/

2. blehffs

blehffs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har du telefonspråk på engelska? Röstutdata på engelska? Röstutdata aktiverat i google now? Använder det inte på min men jag ställde just in allt och den talar tillbaka, frågade just vad vädret var i stockholm och fick tillbaka i tal hur många grader det var samt ett kort med mer utförlig data.

3. Ollekalle

Ollekalle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis som blheffs säger tror jag endast det fungerar om alla inställningar är satta till engelska. Det va så på min galaxy nexus iaf

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

4. MikeDropIt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har varenda jävla inställning som finns satt på engelska (ursäkta språket) det är bara så sjukt frustrerande att det inte funkar :/

5. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hm skumt. Inte för att jag vet om det spelar nån roll men installerade du uppdateringen för US engelska offline språk?

6. MikeDropIt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Yes, det har jag gjort. Jag testade nyss en sak, nämligen att ställa in hela mobilen till Engelska US, och det är endast nu som jag Google Voice Search verkligen funkar som den ska! Nu får jag alla mina kort och den talar tillbaks. Men jag orkar inte ha hela mobilen insatt till Engelska bara för Google Search :/

7. blehffs

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det var det jag menade med telefonspråk. Sweet att du fick det att funka iaf! Lite irriterande hur allt är integrerat I google now, men det e väl det som e hela meningen. Vore trevligt om dom kunde fixa det till svenska nån gång också.

8. MikeDropIt

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jahaaa, haha! Missade det. Ja det är sjukt irriterande, varför ska det inte kunna fungera när man har mobilen satt på Svenska liksom? I alla fall, tack så hemskt mycket! :)