Problem: Google wallet/appar startar av sig själv vid upplåsning

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av yeahjalle, 20 januari 2025.

1. yeahjalle

yeahjalle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Tjena!

Min Pixel 7 Pro har något fuffens för sig ibland. När jag startar på skärmen och efter upplåsning (med antingen kod eller fingeravtryck), så händer det att den startar Google Wallet, klockan/alarmappen alternativt någon av apparna som lämnat aviseringar sen sist jag tittade på telefonen.

Allting som den varierar mellan finns ju på rullgardinsmenyn, men oftast är det Google Wallet som startas. Dock är det aldrig något annat än just Wallet från genvägarna (den stänger t.ex. inte av Wifi/Bluetooth eller något sånt). Ibland hinner jag se att rullgardinsmenyn visar sig, men oftast går allt mycket snabbt.

Såhär har den hållit på sen den var ny (ca 1,5 år) så det är inget som uppkommit med tiden. Ibland kan det gå ganska många dagar mellan att det händer, men ibland händer det flera gånger varje dag. Irriterande är det oavsett. I övrigt inga problem med touchen eller något annat liknande alls.

Någon som råkat ut för liknande eller känner till problemet? Tack på förhand.

Last edited: 20 januari 2025
  2. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.035

MINA ENHETER

När du installerade telefonen, gjorde du det från en backup eller körde du en "färsk" installation?
    Har du fabriksåterställt den någon gång under dessa 1,5 år, isf gjorde det någon skillnad eller har det fortsatt likadant trots det?

3. yeahjalle

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Jag gjorde ingen backup eller liknande. Vill minnas att Android 14 just kommit när jag började använda telefonen (som kom med Android 13) och att jag installerade det det första jag gjorde och sen gjorde ytterligare en nollställning efter det. Har inte gjort någon sådan efteråt, men har funderat på att prova det. Har ännu inte installerat Android 15 heller, så det kunde ju vara ett bra läge att göra det i samband med det.

4. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Har du en annan launcher installerad typ nova? Tänker att en sån kan göra att det strular

yeahjalle gillar detta.
  5. yeahjalle

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Det stämmer. Jag har haft två olika på denna tid, dock samma symptom med båda. Men du kan ju ändå vara något på spåren antar jag.