Google/Youtube-konto, felkopplat?

Discussion in 'Off Topic' started by Thomas89, Oct 26, 2012.

1. Thomas89

Thomas89 Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Hejsan!

Jag har ett problem som jag inte lyckas lösa riktigt, för att förklara gör jag några enkla namn på mina konton:

Youtubekontot = Mitt youtubekonto såklart
    Nya-email = den email jag använder till allt (Gmail)
    Gamla-email = En gammal hotmail-adress som är kopplad till mitt youtubekonto

Problemet är den att min Gammla-email är kopplad till mitt youtubekonto, så varje gång jag loggar in på gmail eller liknande med min nya-email så loggas jag automatiskt ut från mitt youtubekonto och är istället inloggad som min email-adress på min nya-email.

Jag vill behålla mitt gamla youtubekonto, fast det skall istället vara kopplat till min nya-email.. Så om jag loggar in med min nya-email (gmail) så är jag fortfarande inloggad på youtube med mitt gamla youtube-konto..

Guuuuud vad krångligt och invecklat allt blev =/
    Tacksam som attan om någon kan förstå mina krångliga rader och besitter en lösning på mitt problem!

För att ta det enkelt:
    Vill att mitt gamla youtubekonto kopplas ihop med min nya gmail-adress.
    (Varför sa jag inte bara så från början? haha)

2. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har personligen aldrig ändrat, men när jag kollar mitt konto på YT så finns det ett alternativ under kontoinställningar som heter "E-post". Där finns sedan en liten blåmarkerad text 'ändra', som du kan ändra e-post på.

Om det sedan är det som fixar grejen vet jag inte.