Googlekalender och raderade gamla händelser.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nummerskivan, 13 maj 2011.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Hoppas det här är rätt tråd, flytta den annars.

Jag har lite problem med googlekalendern som jag har börjat använda ihop med min telefon såklart.

Jag synkar googlekalendern även med Outlook. I Outlook hade jag tider kvar sedan jag först började med min Palm zire 100, ganska många år alltså. Vilket var bra och kom till nytta att kunna gå tillbaks i och titta.

Nu är allt raderat från två år tillbaka och bakåt. Helt väck bara.

I Gsyncit som jag har för att synka Outlook mot google, finns ingen inställnings som säger att allt tidigare än ngt visst datum ska bort, utan i stället att Outlook är min primära kalender. Detta program raderar heller aldrig något utan mitt godkännande, så det är ju lite märkligt...

I google hittar jag inget heller.

Kan ni förstå var problemet ligger, och vad man kan göra för att förhindra att den fortsätter att radera gamla saker? Raderar googlekalendern själv gamla händelser?

För mig är det viktigt att jag i Outlook VET att jag har ALLA händelser kvar.

Innan Gsyncit, testade jag den synkning som finns på google, men den var ju en katastrof (delade upp mina oändliga serier till enskilda händelser, och uppfattade då samma serie som nya händelser vid nästa synk, varpå jag fick en jäkla massa dubletter som sträckte sig 20 år framåt, varje vecka). Kan det vara denna som har raderat mina gamla saker? Jag har ju inte kollat bakåt förrän nu när jag behövde bevisa en sak, vilket jag då inte kan. Och då var det nu jag upptäckte eländet.

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Jag har iaf kvar allt i min googlekalender sen jag började använda den i Augusti 2009 men det är ju inte längre än två år så det hjälper kanske inte dig.

Jag skulle tro att det är din synkprogramvara som slarvat till det. Finns det ingen återställningsfunktion i outlook?

3. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ska kolla på det, men misstänker att det hände för för länge sedan. Jag är heller inte riktigt säker på om det hände före eller efter nya datorn.

Det borde ju inte vara Gsyncit som ställt till det eftersom det programmet alltid frågar "vill du radera", så då får jag misstänka googles eländessynkgrej som bov kanske.

Ska hålla koll på äldsta post o se vad som händer också.

Skit, det här var ju ett elände, och typiskt problem som jag var orolig för när jag gick över till datoriserad kalender. De gamla posterna fungerar ju lite så att man går tillbaka och kan kolla nästan lite som en dagbok. Samt att jag har behövt använda som bevis i vissa frågor.

4. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: