Googlemail vägrar att logga in mig pa mitt ursprungliga konto

Diskussion i 'Frågor och support' startad av SaltaFia, 16 nov 2011.

1. SaltaFia

SaltaFia Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Detta har blivit en stor härva. Jag bytrte SIM-kort eftersom jag nu bor i Tyskland och ville kunna ringa billigt här.
    Det gick da inte att logga inpa ex Market med min ursprungliga gmail-adress.
    Alltsa, skapade ett nytt konto ---googlemail.com men har sen fattat att jag maste logga in med ursprungliga kontot. (Om jag loggar in med konto nummer tva säger market att det inte finns nagon android kopplat till detta konto)

Min telefon försöker ideligen koppla upp sig med konto nr 1. Om jag försöker, kan jag efter lösenordet komma till captcha.....men dom slutar aldrig komma. Har suttit ibland och skrivit in 50-60 stycken.
    Pa min gmail star konto nr 2 som primary.

Vad göra? Jag har ägnat dagar och veckor att försöka luska ut hur jag ska lösa det da jag vill kunna hämta/uppdatera appar...plus att jag tror det stör telefonens connection med dessa ideliga försök att koppla upp.

Om nagon har en lösning är jag evigt tacksam.

Hälsningar fran förvirrad i München
    p s har HTC Desire HD2

2. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag tror jag råkade ut för en hackerattack av mitt googlemail-konto för ett tag sedan. Då gick det inte att logga in med mobilen. När jag försökte logga in på datorn fick jag beskedet att någon i Brasilien tagit sig in på mitt konto och jag fick ange mitt mobilnummer och fick efter en stund ett kontrollnummer som SMS som jag skulle knappa in på googlekontot, och därefter fick jag byta lösenord. Google hade reagerat på att en inloggning gjort i ett annat land än vanligt. Det kan kanske vara något liknande du råkat ut för, i Tyskland och med ett annat telefonnummer. För mig löste det sig som sagt genom att logga in på mitt googlekonto på en dator.

3. SaltaFia

SaltaFia Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Men det gar tyvärr inte via datorn heller. Tro mig, jag har försökt lösa detta i flera veckor. Pust...men tack ändaa. :)