Fråga: Googles Säkerhets och återställnings tjänst

Discussion in 'Galaxy Nexus - Allmänt' started by Riddler, Jun 14, 2012.

1. Riddler

Riddler Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Mmm efter lite strul med mobilen så gjorde jag en factory reset idag.

Sugen på att nu få testa den inbyggda Säkerhetskopiering och återställning funktionen i GN som jag inte använt tidigare så köra jag igång. Allt ser ut att funka kanon bra först....

Döm av min förvåning när den nu är klar så återställde den allt som jag hade det någon vecka innan nyår? Hur ofta gör mobilen en sån där Säkerhetskopia egentligen? och kan man tvinga den att göra en säkerhets kopia av allt just idag i stället för den ca 7 månader gamla versionen den la in nu? Har sökt men inte hittat vad som styr när den gör en säkerhetskopia någon som vet?

Man vill ju gärna ha en lite färskare säkerhetskopia än 7 månader nästa gång man behöver den.

Tur man har både hängsle och livrem å gjorde en MyBackup Pro backup i alla fall.

2. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Kollar på https://www.google.com/dashboard/ för din enhet under rubriken Android Devices så ser du när mobilen senast gjorde något och vilka appar som använder backup funktionen i Android.

Ett annat alternativ till MyBackup Pro och liknande appar är ju att använda adb backup/restore från Android SDK:n för att ta backup över usb.